کرونا در اروپا، آمار قربانیان اروپایی از مرز 250 هزار نفر گذشت

به گزارش اخبار ورزشی، جدیدترین خبرها از اروپا از عبور آمار قربانیان کرونایی در اروپا از مرز 250 هزار نفر خبر می دهد.

کرونا در اروپا، آمار قربانیان اروپایی از مرز 250 هزار نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر اول بسکمک رسانه های اروپایی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تشدید محدودیت ها در اتریش

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که اتریش اقدامات برای مهار کرونا را تشدید می کند. سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در سخنانی در این باره گفت: ما باید حالا همه اقدامات را انجام دهیم تا از یک قرنطینه سراسری دوم در این کشور جلوگیری کنیم.

کورتس هشدار داد که اگر آمار مبتلایان جدید به کرونا به همین شکل افزایش یابد ما در دسامبر شاهد 6 هزار ابتلا به کرونا در هر روز خواهیم بود.

صدر اعظم اتریش با این اظهارات از تشدید محدودیت ها از جمله لزوم استفاده اجباری از ماسک حتی در فضاهای باز خبر داد.

وزیر کار آلمان به قرنطینه رفت

وزیر کار آلمان به دلیل هشدار اپلیکیشن موبایلش مبنی بر اینکه در شرایط خطر کرونایی بالا قرار گرفته است فعلا خود را در قرنطینه قرار داده است. وزارت کار آلمان این خبر را روز دوشنبه در برلین اظهار داشت.

در این بیانیه آمده است که حال وزیر کار آلمان خوب است و هیچ علامت بیماری ندارد.

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره کند شدن فرایند بهبود اوضاع مالی منطقه یورو

رئیس بانک مرکزی اروپا اظهار داشت که بهبود اوضاع مالی منطقه یورو و خروج از رکود حاصل از کرونا در بهار آینده در جهت کاهش سرعت قرار می گیرد.

کریستین لاگارد بهبود اوضاع مالی منطقه یورو را با توجه به شیوع مجدد کرونا در معرض خطر ارزیابی کرد.

ارتش اسلواکی برای مهار کرونا به میدان می آید

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت اسلواکی حدود 8 هزار نیروی ارتش در عملیات تست گیری کرونا کمک می کنند.

دولت برای مهار روزافزون کرونا در این کشور تست گیری گسترده از شهفرایندان را در دستور کار قرار داده است. از ابتدای شروع بحران کرونا در اسلواکی تا به حال نزدیک به 30 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و حداقل 88 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

تشدید مجدد محدودیت ها در ایتالیا

ایتالیا هم برای سومین بار در کم تر از دو هفته قواعد ضد کرونایی را برای 60 میلیون سکنه خود تشدید می کند.

نخست وزیر ایتالیا شهفرایندان را به احتیاط حداکثری برای محافظت از خود و اطرافیانشان در برابر ویروس کرونا فراخوانده و از وضعیتی بحرانی سخن گفته است.

شیوع گسترده کرونا در مجلس ایتالیا

رسانه های ایتالیایی از ابتلای 18 نفر از کنندگان مجلس ایتالیا به کرونا و به قرنطینه رفتن حدود 80 کننده دیگر به دلیل ارتباط با آن ها و لغو همه نشست های آینده این نهاد مهم در هفته آینده خبر دادند.

به این ترتیب مجلس ایتالیا به یکی از کانون های شیوع کرونا و مناطق خطر در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش رسانه های ایتالیایی همه جلسات و رای گیری ها در مجلس ایتالیا که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود لغو شده است.

بخصوص کنندگان حزب راست میانه فوزا در ایتالیا به ریاست سیلویو برلوسکونی که اخیرا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته است تحت تاثیر این شیوع کرونا قرار گرفته اند.

رئیس فراکسیون حزب برلوسکونی و دیگر کنندگان این حزب در قرنطینه خانگی به سر می برند. احزاب چپ میانه در مجلس ایتالیا خواستار رای گیری های آنلاین در این شرایط هستند که در حال حاضر درباره این پیشنهاد بحث می شود.

عبور قربانیان کرونای اروپا از مرز 250 هزار نفر

شمار قربانیان کرونا در اروپا به بیش از 250 هزار نفر رسیده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه بیش از دو سوم حدود 250030 قربانی کرونایی در اروپا مربوط به 5 کشور مهم این اتحدیه می شود. در مجموع در اروپا تا به حال حدود 7366028 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

درخواست مشاور دولت انگلیس برای قرنطینه سراسری

مشاور علمی دولت انگلیس قرنطینه سراسری فوری سه هفته ای برای مهار کرونا در کشورش را لازم دانست .

این مقام انگلیسی شرح داد: یک دوره سه هفته ای افزایش محدودیت های سراسری با سطح مناسب حمایت مالی به ما امکان می دهد قبل از زمستان انتقال روزافزون کرونا را متوقف ساخته، خدمات محافظتی و آماده سازی بهداشتی را مهیا کرده و زمان کافی برای عملکرد کامل سیستم های ایزوله را داشته و جان مردم را نجات دهیم .

جرمی فارر که از گروه کارشناسان است که به دولت انگلیس در شرایط اضطراری مشاوره می دهد تاکید کرد که چنین واکنشی باید سریعا انجام شود چرا که به تعویق انداختن آن تنها باعث تشدید اوضاع و طولانی شدن بحران می شود .

بر اساس نظرسنجی که اخیرا منتشر شده است 64 درصد شهفرایندان انگلیسی بر این باورند که دولت انگلیس برنامه مدونی برای مواجهه با همه گیری کرونا ندارد.

اعتراضات ضد محدودیت ها در شهر دورتموند آلمان

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان بیش از هزار نفر روز یکشنبه در شهر دورتموند آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس بسکمک شرکت کنندگان ماسک نداشتند و قواعد کرونایی را رعایت نمی کردند. دورتموند جزو شهرهایی در آلمان است که بالاترین هشدارهای کرونایی درباره آن داده شده و شمار مبتلایان جدید در این شهر به شدت در حال افزایش است.

اعتراض طرفداران ورزش در پراگ به محدودیت ها

بیش از 2 هزار نفر از طرفداران فوتبال و هاکی روی یخ در پراگ به محدودیت های ورزشی برای مهار کرونا اعتراض کردند.

هشدار رئیس جمهور سوئیس درباره شرایط کرونایی کشور

اقدامات ضد کرونایی در سوئیس هم تشدید شده است. رئیس جمهور سوئیس با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور شرایط را جدی اعلام کرده است.

در کشور سوئیس آمار مبتلایان به کرونا از روز جمعه بیش از 8 هزار نفر افزایش پیدا کرده و نهادهای بهداشتی این کشور روز دوشنبه از حدود 8737 مبتلای جدید به کرونا در این مدت زمان خبر دادند.

کشور بلژیک هم از ابتلای بیش از 12 هزار نفر به کرونا در 24 ساعت خبر داده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در روز دوشنبه حدود 12051 مورد جدید ابتلای روزانه در این کشور ثبت شده است.

در مجموع بر اساس آمارهای رسمی در بلژیک تا به حال بیش از 222 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 10 هزار نفر هم در اثر ابتلا به ای بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا حدود 982723 نفر به کرونا مبتلا شده و 33775 مورد هم در اثر این ابتلا جان داده اند.

در فرانسه هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 897034 نفر به کرونا مبتلا شده و 33477 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را ز دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 722409 نفر به کرونا مبتلا شده و 43649 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 414241 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 36543 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 367419 نفر به کرونا مبتلا شده و 9867 نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1143

به "کرونا در اروپا، آمار قربانیان اروپایی از مرز 250 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، آمار قربانیان اروپایی از مرز 250 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید