کشته شدن 4 نظامی ترکیه در انفجار خودرو در شمال شرقی سوریه

به گزارش اخبار ورزشی، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن چهار نظامی این کشور در حادثه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شمال شرقی سوریه اطلاع داد.

کشته شدن 4 نظامی ترکیه در انفجار خودرو در شمال شرقی سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اظهار داشت که چهار نظامی ترکیه ای روز گذشته (چهارشنبه) در حمله انفجار یک خودرو در شمال شرقی سوریه کشته شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه نیمه شب گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای، کشته شدن چهار نظامی خود در حادثه انفجار خودروی بمب گذاری شده را تأیید کرد.

طبق این گزارش، در این بیانیه آمده است که این حمله در حین یک آنالیز امنیت کنارجاده در منطقه شرق رود فرات در سوریه و زمانی صورت گرفت که نظامیان ترکیه در حال اجرا عملیات نظامی بودند.

تا به امروز جزئیات بیشتری درباره حادثه انفجار خودرو در شمال شرقی سوریه منتشر نشده است.

ارتش ترکیه از تاریخ 17 مهرماه به بهانه مقابله با شبه نظامیان کُرد سوریه، عملیات نظامی خود را تحت عنوان چشمه صلح در شمال و شمال شرقی سوریه شروع کرد.

به دنبال این اقدام نظامی، ترکیه با محکومیت های بین المللی روبرو شد و با گذشت چندین روز از شروع این عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه، آنکارا به صورت جداگانه با واشنگتن و مسکو برای توقف این عملیات دو توافق کرد؛ توافق هایی که وجه مشترک آنها دور شدن ی پ گ از مرز ترکیه بوده است.

طبق توافق 22 اکتبر گذشته (30 مهر) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شهر سوچی روسیه باید شبه نظامیان کُرد سوریه تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب نشینی نمایند و مقرر شد تا دو کشور گشت زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

اوایل دی ماه، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت که آنکارا به کوشش های خود برای حذف به جامانده تروریست ها از شمال سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 629

به "کشته شدن 4 نظامی ترکیه در انفجار خودرو در شمال شرقی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 4 نظامی ترکیه در انفجار خودرو در شمال شرقی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید