درخواست یاری بارزانی برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه

به گزارش اخبار ورزشی، یکی از اعضای حزب دموکرات کردستان عراق گفت که مقامات اربیل از عملیات ترکیه در شمال سوریه نگران هستند و این نگرانی را با روسیه در میان گذاشته اند.

درخواست یاری بارزانی برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع سیاسی در منطقه کردستان عراق می گویند مسعود بارزانی، رئیس سابق منطقه کردستان عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان از روسیه برای جلوگیری از عملیات ترکیه در شمال سوریه درخواست یاری نموده است.

هوشیار زیباری، عضو دفتر سیاسی حزب مذکور و وزیر خارجه اسبق عراق (از سال 2004 تا 2014) دیروز بعد از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با بارزانی در اربیل گفت که رهبر حزب دموکرات کردستان از وی خواسته از نفوذ کشورش برای ممانعت از حمله ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوری استفاده کند.

لاوروف دیروز (دوشنبه) بعد از دیدار با مقامات عراقی در شهر بغداد، راهی شهر اربیل شد و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

هوشیار زیباری در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روودآو سفر وزیر امور خارجه روسیه به اربیل را تاریخی دانست و گفت که طی این دیدار، مقامات منطقه کردستان عراق از اوضاع در شمال شرق سوریه ابراز نگرانی کردند و بارزانی از لاوروف درخواست کرد که با ورود به این مسئله مانع از فرار نمودها از منطقه گردد و در نتیجه، منطقه کردستان عراق نیز متأثر از عملیات ترکیه نگردد.

هوشیار زیباری

لاوروف دیروز در اربیل با نیچروان بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق و شاد بارزانی، نخست وزیر این منطقه دیدار و گفت وگو کرد.

به نوشته روودآو، این اولین سفر سرگئی لاوروف به منطقه کردستان عراق بود. اربیل و مسکو، دارای روابط تجاری و مالی هستند و در زمینه استخراج نفت نیز با هم همکاری می نمایند.

دیروز آمریکا بعد از آنکه ترکیه از قصد خود برای عملیات نظامی در شمال سوریه اطلاع داد، نیروهای خود از مرز سوریه را عقب کشید. ترکیه نیز متعاقبا ساعات اولیه سه شنبه به مواضع شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در منطقه المالکیه حمله هوایی کرد.

ترکیه میخواهد با انجام عملیات نظامی در آن سوی مرز خود با سوریه و در عمق بین 30 الی 40 کیلومتری خاک سوریه، منطقه امنی ایجاد کند تا به زعم خود هم شبه نظامیان تروریست را از مرزها دور کند و بتواند بیش از دو میلیون سوری آواره را در آنجا اسکان دهد.

موضع آمریکا هنوز در این باره واضح نیست؛ این کشور از سوی نیروهای خود را از منطقه درگیر عقب کشیده و از سوی دیگر در خصوص عواقب این حمله و اینکه می تواند تحریم های واشنگتن علیه آنکارا را در پی داشته باشد، هشدار صادر نموده است (جزئیات بیشتر).

کاخ سفید اعلام نموده که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه 13 نوامبر به آمریکا سفر و طی آن با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اش دیدار خواهد نمود. عملیات ترکیه در شمال سوریه به احتمال زیاد موضع این سفر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 379

به "درخواست یاری بارزانی برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری بارزانی برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید