گفت وگوی تلفنی پوتین و نظربایف درباره سوریه

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با نورسلطان نظربایف نخستین رئیس جمهوری قزاقستان، فرایند اوضاع کنونی در سوریه، با توجه به توافقات اخیر بین مسکو و آنکارا و همچنین سفر آینده نظربایف به مسکو را آنالیز کردند.

گفت وگوی تلفنی پوتین و نظربایف درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و نورسلطان نظربایف نخستین رئیس جمهوری قزاقستان، امروز (شنبه) در جریان یک مکالمه تلفنی، درباره فرایند حل و فصل اوضاع در سوریه و ملاقات آینده نظربایف از مسکو، گفت وگو کردند.

بر اساس این اطلاعات، در این مذاکرات بعضی مسائل مربوط به روابط دوجانبه روسیه و جمهوری قزاقستان، از جمله سفر آینده نورسلطان نظربایف به مسکو مورد بحث نهاده شد. علاوه بر این، موضوع حل و فصل اوضاع در سوریه نیز مورد آنالیز طرفین نهاده شد.

قزاقستان، با توجه به اینکه نورسلطان، پایتخت این جمهوری، محل دائمی برگزاری رایزنی های بین المللی در چارچوب مذاکرات آستانه برای یاری به حل مسائل در سوریه است، به فرایند اوضاع در این کشور علاقه دارد.

دفتر مطبوعاتی نخستین رئیس جمهوری قزاقستان نیز اظهار داشت که در جریان مذاکرات نظربایف با ولادیمیر پوتین، طرفین درباره طیف وسیعی از موضوعات مهم در روابط دوجانبه و مسائل بین المللی، از جمله نتایج مذاکرات اخیر روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره اوضاع ادلب سوریه که در آن، بر نقش مهم مذاکرات آستانه تأکید شد، گفتگو کردند.

در سرانجام این گفت وگوها، طرفین با ابراز رضایت از تماس های دائمی در بالاترین سطح بین مقامات قزاقستان و روسیه، از ادامه رایزنی ها در امسال حمایت کردند.

نظربایف روز آدینه نیز مذاکراتی با دمیتری مدویدیف نایب رئیس شورای امنیت روسیه (نخست وزیر سابق) که به قزاقستان سفر نموده بود، انجام داد که طی آن، طرفین درباره مسائل سیاست خارجی، به خصوص فرایند حل و فصل اوضاع سوریه گفت وگو کردند.

پوتین و نظربایف در اوایل ماه سپتامبر در مسکو با یکدیگر ملاقات کردند و به طور مرتب به صورت تلفنی گفت وگو می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 735

به "گفت وگوی تلفنی پوتین و نظربایف درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی پوتین و نظربایف درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید