گوشی تبلت شو و شگفت انگیز اینتل

به گزارش اخبار ورزشی، اخیراً افشا کنندگان دنیای فناوری به اطلاعاتی دست یافته اند که نشان می دهد کمپانی مشهور اینتل Intel در حال آماده سازی یک دستگاه هوشمند تاشو است که به قلم الکترونیک و سه نمایشگر مجهز است. این محصول که در واقع از یک نمایشگر فوق العاده بزرگ شبیه به یک تبلت است، از طریق سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می شود.

گوشی تبلت شو و شگفت انگیز اینتل

به گزارش خبرنگاران، کمپانی آمریکایی اینتل برای اولین بار نیست که به عرصه دستگاه های هوشمند وارد می شود؛ این شرکت تلفن هوشمند تاشو Computex 2018 و یک دستگاه تاشو از نوع لپ تاپ را معرفی کرد که به پروژه Tiger Rapids معروف است. هر دو نمونه اولیه مجهز به دو صفحه نمایش مستقل هستند و دارای یک دستگاه تاشو مشابه ZTE Axon M هستند. اما اکنون اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد به احتمال زیاد محصول بعدی این شرکت از سه نمایشگر به جای دو نمایشگر بهره خواهد برد.

تا به امروز شرکت های سازنده عمده ای همچون سامسونگ الکترونیکس و ال جی الکترونیکس برای دریافت گواهی ثبت اختراع دستگاه های هوشمند تاشو درخواست داده اند و اکنون می بینیم که تولیدکنندگانی مانند آی بی ام و اینتل هم برای ورود به این عرصه تمایل پیدا کرده اند. به همین علت، وبسایت LetsGoDigital به اطلاعات جدیدی از یک ثبت اختراع کمپانی اینتل دست یافته که مربوط به یک دستگاه تلفن تاشو می باشد که با سه صفحه نمایش خود می تواند تبدیل به یک تبلت بزرگ شود. این وبسایت با استفاده از اطلاعات این ثبت اختراع، همچنین تصاویر رندر سه بعدی از این محصول را طراحی کرده که می تواند تصور بهتری از این دستگاه را برای ما ایجاد کند.

در اواسط سال 2017، سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) درخواست ثبت اختراع اینتل را برای یک دستگاه الکترونیکی مجهز به صفحه نمایش تاشو پذیرفت. این گواهی ثبت اختراع نشان می دهد که دستگاه مورد نظر وقتی به طور کامل تا شود، دقیقاً شبیه به یک گوشی هوشمند معمولی می شود که با یک دست می توان از آن استفاده کرد. به گزارش خبرنگاران، در گواهی ثبت اختراع، دو دوربین در صفحه نمایش هم دیده می شود و سنسور و گیرنده در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند. این دستگاه بدون حاشیه می تواند به نام یک ایستگاه کاری تلفن همراه به سبک تاشو مورد استفاده قرار گیرد که در صورت باز شدن می توان آن را به یک تبلت با صفحه بزرگ تبدیل کرد.

گواهی ثبت اختراع نشان می دهد که این گوشی تاشو اینتل از رقبای خود ضخیمتر به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که بیشتر گوشی های تاشو موجود، فقط یک بار تا می شوند و گوشی اینتل با توجه به داشتن سه صفحه نمایش، دو بار تا می شود، بنابراین با توجه به پیکربندی سه صفحه ای که دو بار تا می شود، این ضخامت نباید زیاد باشد. این دستگاه از سه صفحه نمایش تشکیل شده و می تواند به یک تبلت بزرگ تبدیل شود. هر صفحه مجهز به دو دوربین است که در مجموع به نظر می رسد شش دوربین باشد.

علاوه بر این، گوشی تاشو اینتل هم مجهز به یک قلم شبیه به قلم S Pen سامسونگ است که در سری گلکسی نوت استفاده می شود. اینتل همچنین نحوه ذخیره سازی قلم را به روز کرده است؛ با تا کردن دستگاه و کشیدن قلم به گوشه محفظه، این امر باعث می شود که قلم بین نمایشگر خمیده و محفظه قرار گیرد. شاید در این روش از آهن ربا هم استفاده شده است. به گزارش خبرنگاران، این تلفن هوشمند تنها در یک طرف باز یا تا می شود، بنابراین می توانید از صفحه دوگانه به اندازه دلخواه لذت ببرید. با سه صفحه نمایش، هر زاویه را می توان برای ایجاد یک مثلث ایجاد کرد. به این ترتی، گوشی هوشمند تاشو می تواند به طور پایدار روی میز قرار گیرد که برای یک مصاحبه، تماشای فیلم و ... مفید است. از این حالت همچنین می توان برای ایجاد یک ساعت زنگ دار استفاده کرد.

در حال حاضر، این سوال وجود دارد که آیا چنین دستگاه تاشو واقعاً ساخته خواهد شد. نیازی به عجله نیست، زیرا محصول مدتی به بازار نمی آید و هنوز چالش هایی وجود دارد، زیرا یک باتری با ظرفیت بالا برای چنین صفحه نمایش بزرگ مورد نیاز است. اینتل تا به امروز نمونه های اولیه را با استفاده از دو صفحه نمایش توسعه داده است. نوت بوک Tiger Rapids مجهز به صفحه LCD معمولی و صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی (EPD) برای صرفه جویی در مصرف برق است. صفحه نمایش دوگانه هم از قلم های الکترونیک پشتیبانی می کند و همانطور که PCWorld در انتها سال گذشته گزارش داد، گفته می شود یکی از شرکای اینتل اواخر امسال آن را معرفی می کند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که اینتل این گوشی هوشمند شگفت انگیز را تجاری سازد و روانه بازار کند.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1636

به "گوشی تبلت شو و شگفت انگیز اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تبلت شو و شگفت انگیز اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید