329 بار نمونه برداری از سطح بازار استان کرمانشاه

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس اجرائی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در آنالیز ها و ارزیابی و نمونه برداری هایی که از کالا های مصرفی استان در این مدت شده، 75 درصد آن ها دارای شاخص های استاندارد بودند.

329 بار نمونه برداری از سطح بازار استان کرمانشاه

یاسر مرادی رئیس اجرائی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری بیش از هفت هزار و 800 مرتبه از بازار مصرف سطح استان بازرسی اجرا شده است، گفت : در این مدت 500 مورد کالا های غیر استاندارد کشف نموده ایم که یا علامت استاندارد نداشتند و یا علامت استاندارد آن ها جعلی بود.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال جاری بیش از هزار بار از واحد های تولیدی استان کرمانشاه بازرسی سرزده اجرا شده است، گفت: در این مدت 66 پروانه استاندارد برای واحد های تولیدی صادر و 52 پرونده واحد های تولیدی به خاطر عدم انطباق با استاندارد های لازم به حالت تعلیق در آمده که از این تعداد 18 مورد برطرف ایراد شده و دوباره توانسته اند تایید علامت استاندارد را بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 2 واحد تولیدی استان کرمانشاه پیروز به کسب نشان حلال شدند، گفت: تا به امروز در کشور برای 100 واحد تولیدی پروانه نشان حلال صادر شده که 2 واحد آن در کرمانشاه در بخش تولیدات روغن حیوانی صادر شده و تا سرانجام سال صدور تاییدیه نشان حلال برای 10 واحد دیگر استان در دست اقدام است.

مرادی از یک نشان نو در کنار علامت استاندارد اطلاع داد و اضافه کرد: نشان حد آلایندگی یکی دیگر از علامت هایی است که به تازگی در اداره استاندارد به ویژه برای محصولات کشاورزی از نظر حد آلایندگی سموم و آفات کش ها به جامانده در محصولات، نیترات و فلزات سنگین کلید خورده و تا به امروز در این خصوص 17 پروانه صادر شده است .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2030

به "329 بار نمونه برداری از سطح بازار استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "329 بار نمونه برداری از سطح بازار استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید