7 ماده برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

به گزارش اخبار ورزشی، تا به حال شده که در ماکروفر را باز کنید و بخواهید چیزی درونش گرم کنید، اما بوی بدی به مشامتان برسد؟ یا چندبار غذا گرم کنید و هر سری بوی ناخوشایند یکسانی را احساس کنید؟ این مشکل می تواند به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد. اگر می خواهید ببینید که برای از بین بردن بوی بد مایکروفر چکار باید کرد، با ما همراه باشید. ما در این مقاله، در مورد روش های متعدد برطرف بوی بد مایکروفر صحبت می کنیم.

7 ماده برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

نکات کلیدی

  • بوی بد مایکروفر، به دلیل پخت وپز مواد خوراکی مختلف یا سوختن قطعات داخلی آن اتفاق می افتد.
  • مواد مختلفی چون ذغال، مرکبات، قهوه و سرکه در زدودن این مشکل به شما یاری می نمایند.

برطرف بوی بد ماکروفر با سرکه و جوش شیرین

این دو ماده، خواص معجزه آسای زیادی در تمیزکاری و زدودن بوهای ناخوشایند مختلف دارند. یک اسفنج بردارید و آن را در سرکه سفید بخیسانید. سپس، کمی جوش شیرین روی اسفنج بپاشید و آن را وسط سینی ماکروفر قرار دهید.

ماکروفر را برای 30 ثانیه تنظیم، و روشن کنید تا گرم گردد. زمانی که تایمر ایستاد، با همان اسفنج، داخل ماکروفر را تمیز کنید. سپس قسمت داخلی را با آب و صابون آب بکشید و با یک حوله یا کهنه تمیز خشک کنید.

تعمیر مایکروفر را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس های دوره ای مایکروفر
تعمیر مایکروفر با خبرنگاران

تعمیر مایکروفر را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس های دوره ای مایکروفر
تعمیر مایکروفر با خبرنگاران

زدودن بوی بد با قهوه

یک راه چاره آسان برای از بین بردن بوی بد مایکروفر، استفاده از قهوه است. قهوه یک خوشبو نماینده طبیعی ست که اگر مقداری از آن را در خانه تان دارید، توصیه می کنیم که حتما سراغش بروید و بهره ببرید.

لیوانی را تا نصفه آب کنید و دو قاشق چای خوری قهوه پودر شده درون آن بریزید. لیوان را داخل دستگاه بگذارید و آن را برای 2 الی 10 دقیقه روشن کنید تا گرم گردد. حواستان باشد که محتویات لیوان جوش نیاید! برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید یکی دو دقیقه که آن را حرارت دادید، دستگاه را خاموش کنید تا از حرارت بیفتد و تنظیمش کنید. بعلاوه، حواستان به سطح آب هم باشد. اگر بخار شد، مجددا داخل لیوان آب بریزید. این کار، برای از بین بردن بوی بد مایکروفر واقعا موثر است.

قهوه و جوش شیرین برای برطرف بوی بد ماکروفر

قهوه، در ترکیب با جوش شیرین هم می تواند به محلول قدرتمندی برای مقابله با بوهای ناخوشایند تبدیل گردد.

هر دو ماده را به اندازه مساوی در یک ظرف بریزید و شب تا صبح در ماکروفر بگذارید. احتیاجی نیست در این مدت دستگاه روشن گردد.

استعلام قیمت تعمیر مایکروفر

از بین بردن بوی بد مایکروفر با لیمو و پرتقال

لیموی تازه، می تواند به جنگ هر بویی برود! بعلاوه، خواص آنتی باکتریال آن هم معجزه می نماید.

لیمو را از وسط نصف کنید و عصاره اش را در ظرفی بریزید. نصف فنجان آب هم به آن اضافه کنید و پوست لیمو را هم داخل همان کاسه بگذارید. حال این ترکیب را داخل ماکروفر بگذارید و تا فردا رهایش کنید.

اگر لیمو در خانه نبود، سراغ پرتقال ها بروید. پرتقال را از وسط نصف کنید و برای از بین بردن بوی سوختگی ماکروفر یا هر بوی ناخوشایند دیگری، به همراه دو فنجان آب داخل دستگاه بگذارید. دستگاه را برای 4-5 دقیقه روشن کنید. هر دو دقیقه یکبار آب را چک کنید که نجوشد و بیرون ظرف نریزد. این مدت که سپری شد، تا نیم ساعت ظرف را از داخل ماکروفر بیرون نیاورید. حتی بهتر است آن را یک شب داخل دستگاه نگه دارید تا بوهای بد را به خود جذب کند. روز بعد که ظرف را خارج کردید، با آب و مایع ظرفشویی مشغول تمیز کردن مایکروفر شوید.

از بین بردن بوی بد مایکروفر با عصاره وانیل

وانیل عطر خوشی دارد و از آن می توانید برای زدودن بوی بد بهره ببرید. اما با وانیل چگونه بوی بد ماکروفر را از بین ببریم؟

4 قاشق چای خوری از آن را داخل کاسه ای بریزید و با دو فنجان آب ترکیب کنید. سپس، این محلول را چند دقیقه ای حرارت دهید تا ترکیب به جوش بیاید. پس از آن، دستگاه را خاموش کنید اما ظرف را خارج نکنید. بعد از سی دقیقه، آن را بیرون بیاورید و دستگاه را تمیز کنید.

الکل

ماده دیگری که می توانید سراغش بروید، الکل است. پنبه ای را به الکل آغشته کنید و قسمت داخلی ماکروفر را تمیز کنید. سپس، با یاری آب و صابون، آن جا را پاک کنید. حال در دستگاه را باز بگذارید تا هوا بخورد. با این کار، بو زدوده می گردد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن اجاق گاز و روش های کاربردی نظافت اجاق گاز

از بین بردن بوی بد مایکروفر یا ذغال

ذغال قادر است رطوبت را جذب کند و بوی بد را از بین ببرد. تکه ای ذغال را در ظرفی قرار دهید و یک شب تا صبح، درون ماکروفر خاموش بگذارید. با این کار، بو جذب ذغال می گردد. حتی به منظور پیشگیری از بو گرفتن دستگاه، می توانید هر وقت که دستگاه فعال نبود، ذغال را داخلش قرار دهید.

دلیل بو دادن ماکروفر چیست؟

دلایل بروز این مشکل، متعدد است. برای مثال، ممکن است یکی از اجزای داخلی آن سوخته باشد که بوی مشخصی مثل سوختن پلاستیک هم دارد. در این مواقع، باید اقدام به تعمیر ماکروفر کنید.

یک دلیل دیگر بو دادن آن، می تواند این باشد که خیلی وقت است دستگاه را تمیز ننموده اید! ماکروفر، به مرور زمان و در اثر تماس مداوم با مواد خوراکی های مختلف، چرب و کثیف می گردد و احتیاج دارد که تمیز گردد.

دلیل دیگر آن، می تواند جرقه ردن ماکروفر به دلیل مگنترون باشد. خرابی این قطعه، می تواند بوی بدی ایجاد کند.

جمع بندی

به انتهای این مقاله رسیدیم. امیدوار هستیم که اطلاعاتِ ارائه شده در این مقاله، بتواند شما را در نگهداری صحیح از ماکروفر یاری کند و گامی برای جلوگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر شما باشد. ما کوشش کردیم تا موادی را معرفی کنیم که همواره در خانه هستند و استفاده از آن ها، نه احتیاج به تجهیزات خاص دارد و نه خطرناک است. چنانچه شما مواد دیگری را می شناسید که در از بین بردن بوی بد مایکروفر یاریتان نموده، ممنون می شویم در بخش نظرات معرفی کنید.

اگر هم احتیاج به سرویس نظافت و شستشو در منزل داشتید و خودتان وقت رسیدگی به این مسئله را نداشتید، می توانید از تیم نظافت خبرنگاران یاری بگیرید. برای این که بتوانید سفارش خود را خیلی راحت و رایگان ثبت کنید، کافی است که به وبسایت ما مراجعه کنید. بعلاوه، اگر این اولین سفارش شما در سایت خبرنگاران است، 10 درصد تخفیف هم شامل حالتان خواهد شد.

منبع: آچاره
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2021

به "7 ماده برای از بین بردن بوی بد مایکروفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماده برای از بین بردن بوی بد مایکروفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید