آیین نامه تضمین معاملات دولتی، اصلاح و ابلاغ شد

به گزارش اخبار ورزشی، معاون اول رییس جمهور مصوبه مربوط به اصلاح آیین نامه تضمین معاملات دولتی را برای اجرا به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

آیین نامه تضمین معاملات دولتی، اصلاح و ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ازبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت هیات وزیران در جلسه 18 فروردین 1400 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تحکیم تعهدات مناقصه گران و پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی، نسبت به اصلاح آیین نامه تضمین معاملات دولتی اقدام نمود.

به موجب این اصلاحیه، اوراق اقتصادی اسلامی دولت به اوراق بهادار اسلامی اطلاق می گردد که با نام منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت نظیر اوراق مشارکت، انواع صکوک اسلامی و اسناد خزانه اسلامی که در چارچوب عقود اسلامی و به قیمت اسمی مشخص برای مدت مشخص به صورت ریالی یا ارزی منتشر می گردد.

همچنین سپرده حُسن اجرای کار عبارت است از مبلغی که بابت تضمین حُسن اجرای کار از هر پرداخت کارفرما به طرف قرارداد در قالب وجه نقد یا اوراق اقتصادی اسلامی دولت، کسر و پس از دوره مقرر مشخص شده در قرارداد توسط کارفرما نگهداری و پس از حصول شرایط مندرج در قرارداد آزاد می گردد.

علاوه بر این، دستگاه های اجرایی می باید ضمن ارائه مدارک و مستندات مورد احتیاج، به وسیله شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به توثیق اوراق اقتصادی اسلامی دولت مورد تضمین که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده اند به نفع دستگاه اجرایی، اقدام و عملیات حسابداری مربوط را در دفاتر اقتصادی ثبت نماید. ضمن اینکه دستگاه های اجرایی می توانند به وسیله شرکت مذکور نسبت به فروش اوراق وثیقه شده معادل مبلغ تضمین و آزادسازی مابقی آن اقدام کنند.

همچنین اوراق اقتصادی اسلامی دولت مورد وثیقه به مبلغ 85 درصد ارزش معاملاتی روز قبل به عنوان تضمین پذیرفته می گردد. ارزش معاملاتی اوراق اقتصادی اسلامی عبارت است از قیمت پایانی معامله که به وسیله مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.com مشخص می گردد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1455

به "آیین نامه تضمین معاملات دولتی، اصلاح و ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه تضمین معاملات دولتی، اصلاح و ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید