ارایه دستور پخت 165 غذای سالم در همایش تندرستی و نشاط

به گزارش اخبار ورزشی، به محض ورود به فضای باغ از شهروندان با شاخه ای گل رز و یک لیوان شربت استقبال می شد. شربتی که به جای مواد کارخانه ای با سکنجبین، گلاب و آلوئه ورا درست شده بود و همه از طعم متفاوت آن لذت می بردند.مادرها به همراه همسر و فرزندان خود با سبدی پر از غذا وارد باغ می شدند و غذاهای گیاهی که همه را بدون استفاده از گوشت پخته و آنها را به زیبایی تزئین نموده بودند با وسواس تمام روی میزها می چیدند. اینجا خبری از خوراکی های صنعتی نبود؛ خوردنی هایی ناسالم که انگار جزء جدانشدنی زندگی ما شده اند و گمان می کنیم دل کندن از آنها سخت است، اما خبر نداریم چه بلایی بر سر سلامتی مان می آورند.

ارایه دستور پخت 165 غذای سالم در همایش تندرستی و نشاط

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بازار پرسیدن دستور پخت غذاها و تست کردن آنها هم داغ بود. بازدیدکنندگان ابتدا از اینکه می شنیدند غذاهایی مانند دلمه، کتلت و حتی فسنجان بدون گوشت پخته شده است تعجب می کردند، اما پس از چشیدن هر غذا با دستور پخت آن غرفه ها را ترک می کردند.

کم کم بوی انواع آش و سوپ های بدون گوشت، دلمه، انواع ته چین، حلوای بدون روغن و شکر، سالاد الویه، سبزی های معطر، سالادهای سالم و چلو خورشت های رنگارنگ فضای باغ بانوان طلوع را پر کرد تا هر بازدیدکننده ای هوس کند کمی از طعم هر کدام را بچشد.

پس از چشیدن و آشنا شدن با دستور پخت 165 غذای سالم، حالا نوبت به دورهمی شاد با حضور 3 هزار نفر از شهروندان رسید که باغ بانوان طلوع و شهرداری منطقه 10 میزبان آن بودند.

در ابتدای همایش تندرستی و نشاط، رسول حیدری مدیر موسسه شهر شاد و سلامت و محقق و مدرس مباحث تغذیه و سلامت به برگزاری همایش قبلی این موسسه در 28 تیرماه سال جاری در سالن کوثر اشاره و بر این نکته تأکید کرد که همایش باغ بانوان طلوع با موضوع استفاده از خرما و رطب در تغذیه سالم برگزار شده است.

حیدری به تألیف کتاب 365 غذای گیاهی اشاره نمود و گفت: این کتاب در سال 1390 و پس از برگزاری همایش بزرگی در باغ غدیر اصفهان به دنیا آمد و تمام این 365 غذا در یک روز طبخ شد و در معرض دید شهروندان نهاده شد.

در ادامه مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد با اجرای چنین برنامه هایی سبک زندگی سالم جایگزین سبک زندگی فعلی تمام شهروندان و هم وطنان گردد.

حمید شهبازی تأکید بر پخت غذاهای گیاهی و بدون گوشت در این همایش و همچنین استفاده از خرما و رطب در برنامه غذایی را قابل تقدیر دانست.

وی با اشاره به اینکه شهر یک موجود زنده است، به سراغ موضوعی رفت که در سبک زندگی سالم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر باغ بانوان طلوع سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این همایش اظهار کرد: برگزاری همایش بزرگ تندرستی و نشاط با موضوع پخت غذاهای گیاهی نخستین همکاری باغ بانوان طلوع با موسسه شهر شاد و سلامت بود که 165 غذای گیاهی در معرض دید شهروندان نهاده شد.

مریم لقمانی اضافه کرد: قرار است در آبان ماه همایش دوم را در مکان دیگری برگزار کنیم که هر 365 غذای گیاهی در آن طبخ خواهد شد.

وی به افتتاح نخستین کافی شاپ گیاهی از یک ماه گذشته در باغ بانوان طلوع اشاره نمود و تغییر سبک تغذیه ای مردم و رفتن به سمت استفاده از غذاهای سالم را هدف از راه اندازی این کافی شاپ دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 259

به "ارایه دستور پخت 165 غذای سالم در همایش تندرستی و نشاط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارایه دستور پخت 165 غذای سالم در همایش تندرستی و نشاط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید