اقتصاد ایران توانسته خود را بازیابی کند

به گزارش اخبار ورزشی، سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود از شرایط اقتصاد دنیا، شرایط اقتصاد ایران در سال های 2020 و 2021 را نیز پیش بینی نموده است.

اقتصاد ایران توانسته خود را بازیابی کند

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی بروشور سه لت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، رشد مالی دنیا در سال 2019، 2.3 درصد براورد شده اما این عدد در سال 2020 به 2.5 درصد خواهد رسید. بعد از بحران مالی سال های 2008 و 2009، رشد مالی سال 2019، پایین ترین رشد در سال های گذشته بوده است.

رشد تجارت دنیای در امسال میلادی افزایشی چشم گیر پیدا خواهد نمود و بر اساس براورد سازمان ملل، از حدود 0.3 درصد در سال 2019 به پنج درصد در سال 2020 می رسد.

سازمان ملل در ادامه گزارش خود به شرایط اقتصاد ایران نیز پرداخته است. این سازمان به تاثیر تحریم های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران اشاره نموده و سهم مهمی از کاهش رشد مالی کشور را به این تحریم ها داده است.

با این وجود براوردهای سازمان ملل حاکی از آن است که اقتصاد ایران توانسته خود را بازیابی کند و هرچند برای بازگشت به صندلی پیش از تحریم ها، به چند سال زمان احتیاج خواهد بود اما در سال 2020 و 2021 بهبودی نسبی حاصل می شود.

سازمان ملل براورد نموده که رشد مالی ایران (با احتساب نفت) در سال 2019، به منفی هفت درصد رسیده اما در سال 2020، این عدد به منفی 2.7 درصد کاهش خواهد یافت و در سال 2021 نیز رشد به منفی 1.2 درصد کاهش خواهد یافت. تحلیل های سازمان ملل می گوید که رشد مالی ایران در سال 2016، بالاترین میزان رشد در 10 سال گذشته بوده است.

تحلیل های بانک مرکزی و دیگر نهادهای بین المللی بر اساس کلیت اقتصاد ایران است و علت بخش عمده ای از این کاهش رشد به محدودیت های ایران در صادرات نفت خود باز می شود. این در حالی است که بر اساس اعلام رییس کل بانک مرکزی، از ابتدای سال رشد بخش غیرنفتی اقتصاد ایران مثبت شده و رشد صادرات غیرنفتی کشور در 9 ماهه ابتدایی سال نیز این موضوع را تایید می نماید.

آخرین آمار ارائه شده از سوی دولت نشان می دهد که ایران در 9 ماهه ابتدایی امسال حدودا 32 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته و وزن صادرات کالاهای ایرانی حدودا 18 درصد رشد یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 641

به "اقتصاد ایران توانسته خود را بازیابی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد ایران توانسته خود را بازیابی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید