انتشار میزان دارایی احزاب پاکستانی و صدر نشینی حزب حاکم

به گزارش اخبار ورزشی، کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان در تازه ترین گزارش خود میزان دارایی های ثبت شده احزاب سیاسی پاکستان را منتشر کرد.

انتشار میزان دارایی احزاب پاکستانی و صدر نشینی حزب حاکم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان با هدف شفاف سازی در فضای عمومی کشور میزان دارایی های ثبت شده احزاب سیاسی کشور را منتشر کرد.

طبق اعلام این کمیسیون حزب حاکم پاکستان یعنی تحریک انصاف به رهبری عمران خان اینک ثروتمندترین حزب سیاسی به شمار می رود و میزان دارایی های این حزب بالغ بر 310 میلیون و 660 هزار روپیه (حدود 3 میلیون دلار) است.

گزارش ها حاکی است حزب تحریک انصاف طی یک سال اخیر بیش از 220میلیون روپیه (حدود 2 میلیون دلار) به ارزش دارایی های خود افزوده است.

از این میزان 65 میلیون و 800 هزار روپیه توسط پاکستانی های خارج از کشور برای حزب تحریک انصاف واریز شده است.

بیشترین میزان واریزی های خارج از کشور توسط پاکستانی های مقیم انگلیس انجام شده و آنها در مجموع 49 میلیون و 200 هزار روپیه به حساب این حزب واریز کرده اند.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز دومین حزب ثروتمند در پاکستان به حساب می آید که ارزش دارایی های آن بالغ بر 253میلیون و 795 هزار روپیه (تقریبا 2میلیون و 200 هزار دلار) است.

گفته می شود از این میزان 119 میلیون روپیه مربوط به فروش سهیمه های حزب به نامزدهای انتخاباتی است وطی یک سال اخیر ارزش دارایی های حزب نواز 20 میلیون روپیه (حدود 180 هزار دلار) افزایش پیدا کرده است.

حزب مردم سومین حزب ثروتمند پاکستان است و مبلغ دارایی های اعلام شده این حزب به 167میلیون روپیه (حدود یک میلیون و 400 هزار دلار) می رسد.

احزابی چون تحریک لبیک یا رسول الله ص، مسلم لیگ شاخه قائد اعظم نیز دارایی های قابل قبولی دارند.

در بین احزاب مشهور حزب عوامی مسلم لیگ که توسط شیخ رشید وزیر راه آهن پاکستان اداره می شود با 138 هزار روپیه اموال ثبت شده ضعیف ترین حزب به شمار می رود.

این درحالی است که سیاستمداران پاکستانی تلاش می نمایند کمترین اموال ممکن را به نام حزب ثبت کرده و آن را اعلام نمایند.

در صورتی که حزبی اموالی در اختیار داشته باشد و آن را اعلام نکند با مسائل جدی روبرو خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 108

به "انتشار میزان دارایی احزاب پاکستانی و صدر نشینی حزب حاکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار میزان دارایی احزاب پاکستانی و صدر نشینی حزب حاکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید