ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، برند ملی گردشگری

پس از 20 سال کوشش، در سال آینده ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صاحب برند شدن ایران در زمینه گردشگری در سال آینده اطلاع داد. ولی تیموری مهم ترین هدفی که این پروژه دنبال می نماید را معرفی محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به خارج از کشور برای جذب حداکثری گردشگران دانسته و گفت: برنامه ریزی برای پروژه ایجاد برند ملی گردشگری در بازه زمانی یکساله از مهرماه 1379 تا مهر 1398 اجرا شده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا اجرا شده است. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد

تیموری توضیح داد که از 20 سال گذشته کوشش شده است تا یک شعار و یک لوگو و نماد به عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود و در این زمینه فراخوان های بسیاری نیز برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که تا به امروز نتیجه دلخواه به دست نیامده است. تیموری یادآور شد که پروژه برند ملی گردشگری به دنبال ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است. در حال حاضر شرکت در نمایشگاه های خارجی و بین المللی بدون برنامه برای توسعه برند انجام می شود و این موضوع سبب هدر رفتن سرمایه می شود. تیموری توضیح داد که با اجرای پروژه برند ملی این هزینه ها به سرمایه گذاری تبدیل می شود. به این شکل می توان گفت که این پروژه نوعی سرمایه گذاری برای حفظ هزینه های کشور است. معاون گردشگری کشور همچنین اظهار داشت که ایجاد برند ملی گردشگری به شکل گیری مالی ممتاز منتهی می شود و در این شرایط خدمات دهندگان در حوزه گردشگری کوشش می نمایند تا اقتصاد ممتاز داشته و خدمات ممتاز گردشگری را ارائه دهند.

در سایه اقتصاد ممتاز، جهت توسعه هموار می شود و کالاها و محصولاتی که امکان بازاریابی ندارند با این اقتصاد حمایت شده و ارتقا پیدا می نمایند. تیموری علاوه بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما را در ایجاد این اقتصاد ممتاز دخیل دانسته و خواهان پذیرفتن برند ملی گردشگری و همراهی با آن توسط این سازمان ها شد. تیموری تاکید نمود که پروژه ایجاد برند ملی گردشگری همراه با هشت زیر پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید. به گفته وی معین استراتژی و هویت بصری برند گردشگری کشور، جریان سازی موضوع این برند میان فعالان حوزه صنعت گردشگری، تدوین ضوابط و شرایط احراز و دریافت برند در حوزه های خدمات گردشگری، تجربه سازی برند در تورهای ورودی ایران، توانمند سازی بنگاه ها در راستای تبدیل شدن به ملکه های صنعتی، برگزاری جلسات معرفی پروژه به مدیران و ذینفعان، هشت زیر پروژه این طرح به شمار می رود.

معاون گردشگری کشور از سوی دیگر ایجاد سازوکار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهم ترین بخش از این پروژه دانسته و توضیح داد که اسفند ماه آینده تفاهم نامه چهار وزارتخانه امضاء شده و این سرفصلی برای تحقق این پروژه و شکل گیری اقدامات ارتباطی آن است. علاوه بر این تیموری در انتها اشاره نمود که از نیمه دوم سال آینده جریان سازی های ملی و بین المللی در خصوص پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاه ها شروع شده و اوج این پروژه به عنوان محور معرفی ایران، نمایشگاه اکسپو دبی 2020 خواهد بود. به گفته تیموری در6 ماه دوم سال آینده، از برند ملی گردشگری در نمایشگاه های پیش رو نیز به صورت آزمایشی استفاده می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 847

به "ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید