بعیدی نژاد: چرا بجای ملامت دشمن، خودمان را تضعیف می کنیم؟

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران؛ حمید بعیدی نژاد، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با دفاع از برجام خطاب به مخالفان این توافق گفت: چرا بجای ملامت دشمن، خودمان را تضعیف می کنیم.

بعیدی نژاد: چرا بجای ملامت دشمن، خودمان را تضعیف می کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا؛ حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن؛ روز آدینه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با طرح شروط جدید ترامپ در آخرین لحظه، توافقنامه نفتا میان آمریکا، کانادا و مکزیک در آستانه فروپاشی قرارگرفته و آمریکا در آستانه خروج از نفتا قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: مذاکرات آمریکا و کانادا نیز متوقف و نخست وزیر کانادا ضمن لغو سفر به آمریکا برای توافق نهایی دیشب گفت عقل سلیمی در واشنگتن نیست. این تندترین موضع گیری کانادا نسبت به آمریکاست. بعد از اعلام تعرفه های جدید آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا ضمن وضع اقدامات تلافی جویانه، اعلام کردند که به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهند کرد.

بعیدی نژاد اضافه نمود: حالا واقعاً باید کمی جدی تر فکر کنیم. ایران در برجام اشتباه کرد، متن را دقیق مذاکره نکرد و اعتماد بیخودی کرد. آلمان، فرانسه، انگلیس،ایتالیا و بقیه کشورهای اروپایی، و بعد هم کانادا، ژاپن و چین و خیلی کشورهای دیگر به عنوان اعضای کشورهای عضو معاهده تجاری آسیا-پاسیفیک یا کشورهای معاهده آب و هوایی پاریس یا نفتا که ترامپ به بهانه ای یکایک را رها کرد،چطور؟

وی در سرانجام این پرسش را مطرح نمود که چرا بجای دیدن علت واقعی و ملامت دشمن، خودمان را تحقیر و تضعیف می کنیم؟

دولت آمریکا از امروز (آدینه) تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد را افزایش داده و به ترتیب به 10 و 25 درصد رسانده است.

به دنبال اعلام این تصمیم، کانادا، مکزیک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم از طرح هایی مقابله جویانه خبر داده و به سمت یک جنگ جهانی تجاری حرکت نموده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 789

به "بعیدی نژاد: چرا بجای ملامت دشمن، خودمان را تضعیف می کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعیدی نژاد: چرا بجای ملامت دشمن، خودمان را تضعیف می کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید