تاثیر مثبت عدم استفاده از گوشی برای لذت بردن از زندگی

به گزارش اخبار ورزشی، اگر چه کنار گذاشتن گوشی های هوشمند این روزها ایده ای غیرعملی به نظر می رسد، اما نتایج یک آنالیز نشان می دهد عملی شدن این ایده باعث لذت بیشتر از زندگی می گردد.

تاثیر مثبت عدم استفاده از گوشی برای لذت بردن از زندگی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، در جریان آنالیز های محققان از گروهی کوچک از مشارکت نمایندگان خواسته شد تا بدون به همراه داشتن گوشی های خود به تعطیلات بروند و طی این مدت واکنش ها و رفتارهای آنها مورد آنالیز نهاده شد.

این افراد در زمان تعطیلات نه تنها به گوشی های هوشمند خود دسترسی نداشتند، بلکه حق استفاده از تبلت و لپ تاپ هایشان را هم نداشتند. لذا آنها نمی توانستند از شبکه های اجتماعی، خدمات ناوبری و بسیاری از سرویس هایی که به آنها عادت نموده بودند استفاده نمایند.

این گروه 24 نفره که به غیر از دو نفر بقیه زیر 20 سال سن داشتند طی این مدت شاهد تغییرات احساسی مثبت، افزایش برقراری ارتباط با مردم و محیط اطراف و غیره بودند و سبک زندگی دیجیتال خود را تغییر داده و به جای به اشتراک گذاری آنلاین عکس هایشان به معاشرت با مردم و اطرافیان و گفتگو پرداختند.

پژوهشگران دانشگاه گرینویچ که این موضوع را مورد آنالیز قرار دادند، می گویند دسترسی و استفاده دائم از اطلاعات دیجیتال و فناوری های روز انسان را خسته و فرسوده می نماید و لازم است گاهی انسان ها این رویه خود را تغییر داده و به محیط و اطرافیان خود توجه نموده و مسؤولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 175

به "تاثیر مثبت عدم استفاده از گوشی برای لذت بردن از زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مثبت عدم استفاده از گوشی برای لذت بردن از زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید