تهران حاضر به مذاکره نیست

به گزارش اخبار ورزشی، با وجود اینکه ترامپ در آخرین ماه های حضورش در کاخ سفید نیازمند توافقی با ایران است، تهران حاضر به مذاکره نیست.

تهران حاضر به مذاکره نیست

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ماجرای درخواست های ترامپ از ایران برای مذاکره با آمریکا از زمان آزادی مایکل وایت و تبادل زندانیان میان دو کشور آغاز شد. ترامپ که از این اتفاق به هیجان آمده بود در دو توئیت از ایرانی ها بابت آزادی یک زندانی آمریکایی که در کشورمان به حبس محکوم بود، تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا در اولین توئیت خود که در روز شانزدهم خرداد منتشر شد، ادعا کرد که این مبادله زندانی نشان می دهد توافق با ایران امکان پذیر است. او ساعاتی بعد دوباره در توئیتر مجدداً از ایران قدردانی نموده و تهران را به انجام توافق عظیم دعوت کرد.ترامپ در ادامه به خیال پردازی درباره مذاکره با ایران و انجام توافق هسته ای جدید پرداخت و نوشت:برای انجام آن توافق عظیم،تا بعد ازانتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می شوم. الان شما توافق بهتری انجام می دهید. پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا از سوی تهران به شدت رد شده است و به نظر می رسد مقامات کشورمان با وجد اصرارهای ترامپ حاضر به پذیرش پیشنهاد او نیستند.

به اعتقاد بعضی از کارشناسان از این رو در سه ماه و بیست روز آینده دونالد ترامپ فرصت دارد حداقل برای جبران گذشته خود به نقطه صفر بازگردد، خرابکاری ها در امور داخلی و بین المللی را مورد تجدید نظر، باز سازی و اصلاح قرار دهد و برای جلب اعتماد ملت ایران تحریم های ظالمانه و تروریسم بی منطق مالی را سریعا ملغی نماید. در چنین شرایطی ایجاد و امکان نقطه تفاهم برای مشارکت و همکاری برای مبارزه با پاندمی کرونا، تجدید نظر نسبت به اهمیت بازگشت به نقطه صفر انعقاد تفاهم بین المللی برجام را توجیه خواهد نمود.

مشروح این پرونده را در اینجا بخوانید.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 939

به "تهران حاضر به مذاکره نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران حاضر به مذاکره نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید