توصیه های مهم به خانم هایی که به تازگی مادر شده اند

به گزارش اخبار ورزشی، گاهی والدین جوان با انواع نصایح بمباران می شوند و رشته کار از دستشان در می رود. افراد بزرگتر و با تجربه می گویند:وقتی کودک گریه می نماید او را بغل نکنید دچار کمر درد می شوید. - اگر هر بار که کودک گریه می نماید به او توجه کنید او لوس می گردد. - باید از همین حالا به او نشان دهید که باید به حرفهای تان گوش دهد. - حالا دیگر وقت گرفتن او از شیر است. - ما چند بچه بزرگ نموده ایم، اما، کارهایی که شما می کنید را انجام نداده ایم. گاهی والدین از شدت این توصیه ها دچار مشکل شده و گاهی هم توصیه های به کار برده شده جواب نمی دهند. بسیاری از والدین وقتی این توصیه ها را با نظر متخصص مقایسه می نمایند.

توصیه های مهم به خانم هایی که به تازگی مادر شده اند

توصیه های مهم به خانم هایی که به تازگی مادر شده اند

نویسنده: مجید هنرور

گاهی والدین جوان با انواع نصایح بمباران می شوند و رشته کار از دستشان در می رود. افراد بزرگتر و با تجربه می گویند:

-وقتی کودک گریه می نماید او را بغل نکنید دچار کمر درد می شوید. - اگر هر بار که کودک گریه می نماید به او توجه کنید او لوس می گردد. - باید از همین حالا به او نشان دهید که باید به حرفهای تان گوش دهد. - حالا دیگر وقت گرفتن او از شیر است. - ما چند بچه بزرگ نموده ایم، اما، کارهایی که شما می کنید را انجام نداده ایم. گاهی والدین از شدت این توصیه ها دچار مشکل شده و گاهی هم توصیه های به کار برده شده جواب نمی دهند. بسیاری از والدین وقتی این توصیه ها را با نظر متخصص مقایسه می نمایند، تفاوت های فاحشی می یابند. برای مثال، متخصصان می گویند وقتی بچه ها به ویژه، در دوران نوزادی گریه می نمایند، باید بلافاصله به آنها توجه کرد تا موجب امنیت خاطر و آرامش کودک گردد و این کار به هیچ وجه موجب لوس شدن کودک نمی گردد. توجه به این نکته لازم است که هر کودکی با دیگری تفاوت دارد و حتی عادت های بچه ها با یکدیگر فرق دارد و نمی توان یک نسخه را برای تمام بچه ها به کار برد. از طرفی دانش امروز نسبت به یک نسل گذشته بسیار پیشرفته شده و بعضی مسائل که در گذشته رایج بوده حالا اصلا کاربرد ندارد. برای مثال، در گذشته به بچه ها انواع آب میوه یا مایعات دیگر داده می شد؛ اما، امروزه ثابت شده که تنها ماده مورد احتیاج کودک تا 6 ماهگی شیر مادر است و از آنجایی که شیر مادر در ابتدا غلظتی کمتر دارد، تشنگی کودک را هم رفع می نماید و احتیاجی به دادن آب نیست. حتی اگر مادرتان نکاتی را درباره کودک به شما توصیه کند، بهتر است بشنوید. اما در خصوص عملی کردن آن با یک متخصص مشورت نموده یا از مراجع و کتاب هایی که امروزه وجود دارند، بهره مند شوید. ضمناً تنها خود شما هستید که به خوبی از ویژگی های خود و کودکتان آگاهی دارید و بهتر می توانید مصلحت او را تشخیص دهید. در این مقاله نکاتی را به شما می گوییم که در موقع رو برو شدن با توصیه های اطرافیان رعایت کنید تا هم کاری به ضرر فرزندتان انجام ندهید و هم آرامش لازم را داشته باشید:

مستمع باشید:

به محض شنیدن توصیه ها آنها را نادیده نگیرید. زیرا، مطمئن نیستید که درست هستند یا غلط و از طرفی بیشتر آنها از سوی عزیزان و افرادی که به شما علاقه دارند، مطرح می گردد. درباره آنها فکر کنید و تصمیم بگیرید.

خود را کنترل کنید:

پذیرفتنی است که گاهی این توصیه های مداوم از تحمل شما خارج گردد؛ اما سعی کنید خودتان را کنترل نموده و واکنش شدید و منفی از خود نشان ندهید. موضوع بحث را عوض کنید، گاهی برای سرانجام دادن به نصایح یکی از برترین راه ها تغییر موضوع مورد بحث است. در این موارد می توانید درباره مسأله دیگری بپرسید. برای مثال، بپرسید راستی در این سن چه اسباب بازی هایی بهتر است؟ به جای اینکه بگویید من به شیوه خودم فرزندم را غذا می دهم و احتیاجی به دانستن نظر شما در این باره ندارم.

شرایط را درک کنید:

بکوشید خوش بین باشید. دیگران خیر و صلاح شما را می خواهند، تنها نمی خواهند بپذیرند که شما دیگر کودک نیستید و خودتان توانایی تصمیم گیری دارید.

قاطعانه و مودبانه عمل کنید:

بگذارید دیگران بدانند شما درباره مسائل کودکتان سر در گم نیستید، (حتی اگر در مواردی هستید). می توانید از دیگران به خاطر توصیه های دلسوزانه شان تشکر کنید؛ اما، بگویید که شیوه برخورد با کودک خود را می دانید.

اطلاعات خود را افزایش دهید:

از مقالات و مطالب در ارتباط با مسائل فرزندتان بهره ببرید و آگاهی های خود را افزایش دهید. در این صورت اگر کسی درباره فرزندتان اظهار نظر کند و بدانید که نظر وی درست نیست، می توانید با استناد به کتاب یا تحقیقات دانشمندان آن را نفی کنید. با وجود این، خاطر نشان کنید که امروزه تغییراتی در شیوه رفتار یا تغذیه بچه ها به وجود آمده است.

منبع: نشریه دنیای زنان شماره 68

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1688

به "توصیه های مهم به خانم هایی که به تازگی مادر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های مهم به خانم هایی که به تازگی مادر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید