حمایت از صادرات فرش با ایجاد مرکز رشد

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: با فضایی که امروز بر اصفهان حاکم بوده و باوجود روحیه جهادی موجود در استان، می توان با تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی، مسائل صنعت فرش را حل کرد.

حمایت از صادرات فرش با ایجاد مرکز رشد

از وبلاگ فناوری دیدن فرمایید.

مسعود گلشیرازی در همایش آنالیز راهکارهای توسعه بازار فرش ایران، استفاده از ظرفیت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی را در طرح، پیگیری و حل مسائل فعالان هنر- صنعت فرش اصفهان مؤثر دانست و اضافه کرد: یکی از چالش های مهم تشکل های مالی، عدم ارتباط فعال با اعضاست؛ بر همین اساس، اتاق اصفهان در زمینه فعال سازی شبکه ارتباطی تشکل ها با اتاق و شبکه های ارتباطی بین اعضا اقداماتی انجام داده است.

رئیس اتاق اصفهان از تشکل های تولیدی و صادراتی فرش خواست تا به منظور حمایت هرچه بیشتر از صادرات فرش با همکاری یکدیگر مرکز رشد فرش را در اتاق ایجاد نمایند.

در ادامه فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران، ایجاد بالاترین ارزش اضافه کرده با کمترین سرمایه گذاری را از خصوصیت های صنعت فرض دانست و گفت: فرش دستباف به عنوان پرچم دوم کشور به تبلیغات گسترده تر احتیاج داشته و از اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتظار انجام تبلیغات مؤثرتر در این صنعت را داریم.

او تشکیل کارگروه های فرش، مارکتینگ، تجارت الکترونیک و ایجاد تشکل های نوین در این حوزه را در حل مسائل موجود فرش دستباف حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: فرش، صنعت مادری است که هیچ گونه جایگزینی برای آن نبوده و صنعتی است که احتیاجمند یک رنسانس با همکاری و تعامل دستگاه های مختلف استانی و کشور است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه از اتاق بازرگانی درخواست کرد نهایت کوشش خود را در راستای اعزام هیات های تجاری و صادرنمایندگان فرش در استان برای حضور در نمایشگاه های خارجی به کار گیرد.

دست پاک با تأکید بر اینکه فرش بهشت ایران بوده و باید از این بهشت صیانت کرد، توضیح داد: بسیاری از مسائل فعالان این حوزه در زمینه گمرک بوده و ضروری است واردات مواد اولیه و صادرات فرش دستباف در کشور تسهیل گردد.

او در ادامه خواهان استفاده از این نماد دیپلماسی کشور در ساختمان های دولتی و خصوصی کشور شد و توضیح داد: باید با یاری بخش خصوصی، دولتی، مجلس و حتی قوه قضائیه مسائل حوزه فرش دستباف را حل کنیم.

بهمن نامور مطلق، مشاور ارشد سازمان بین المللی یونسکو در ایران نیز در این همایش گفت: ضروری است برای نجات فرش دستباف به عنوان هنر اصیل ایرانی و بخشی از میراث جهانی چاره ای اندیشید؛ زیرا صنایع دستی باوجود ماهیت صادراتی در داخل دوام نخواهد آورد.

او با تأکید بر اینکه برند فرش ایرانی در معرض خطر است، اضافه کرد: چنانچه تغییر و تحول اساسی در این راستا صورت نگیرد آخرین نسل هایی هستیم که با فرش دستباف روبه رو خواهیم بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 534

به "حمایت از صادرات فرش با ایجاد مرکز رشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صادرات فرش با ایجاد مرکز رشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید