خبرنگاران استاندار: 60 هزار میلیارد ریال در بخش آب و راه کردستان هزینه شد

به گزارش اخبار ورزشی، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: دولت در 2 سال گذشته، 60 هزار میلیارد ریال در بخش های آب و راه این استان سرمایه گذاری کرده و تخصیص اعتبارات به پروژه های عمرانی اغلب بیش از 100 درصد بوده است.

خبرنگاران استاندار: 60 هزار میلیارد ریال در بخش آب و راه کردستان هزینه شد

به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی در کردستان با بیان اینکه نباید چهره استان را ناتوان توصیف و معرفی کنیم، چراکه مهمترین سرمایه استان، نیروی انسانی آن است، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، عقب ماندگی کردستان مزمن و تاریخی است، بنابراین اگر این استان توسعه نیافته است، به گذشته و مسائل موجود برمی شود.

وی شرایط قبل از انقلاب، اتفاقات و ناامنی های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را از مهمترین عوامل عقب ماندگی کردستان اظهار داشت و اضافه کرد: درست است که مسائل زیادی در استان داریم اما بخشی از زیرساخت های مهم کردستان در همین دولت و سه سال و نیم گذشته ایجاد شده که راه توسعه را برای استان هموار کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر اعتبارات جهشی به پروژه های عمرانی استان تخصیص یافته است، اضافه کرد: طرح راه آهن همدان - سنندج سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار داشت که تا به امروز 11 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و به تازگی 2 میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته و باقی آن نیز پنجم فروردین تخصیص می یابد.

مرادنیا با بیان اینکه میانگین دسترسی به راه روستایی آسفالته در کردستان 50 درصد است، یادآور شد: با این وجود از سه هزار کیلومتر راه روستایی موجود در استان، 950 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی به اختصاص ردیف بودجه برای آبرسانی به تمام شهرهای کردستان در بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: برای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج 2 هزار میلیارد ریال تزریق شده است، ضمن اینکه اردیبهشت سال آینده نیز انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم دهگلان به بهره برداری می رسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سفر دکتر نوبخت به استان توافق شد از محل ماده 56 بودجه، 15 هزار و 500 میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای استان، اختصاص یابد، اضافه کرد: با ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج هم، سد ژاوه آبگیری و انتقال آب از این سد به سد سورال و پوشش 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در جهت انجام خواهد شد.

مرادنیا به موضوع حاشیه نشینی و معضلات ناخیه منفصل شهری نایسر اشاره کرد و گفت: دفتر رهبر معظم انقلاب، برای ساماندهی و رفع مسائل این ناحیه یک هزار و 620 میلیارد ریال تخصیص داده که طی سه ماه باید با کمک شهرداری و تمام دستگاه های خدمات رسان و نهادهای زیر نظر رهبری، اجرایی می شود.

وی اشاره ای به توافق با دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن مرز سیرانبند بانه داشت و گفت: 400 میلیارد ریال نیز برای ساماندهی پایانه مرزی باشماق در نظر گرفته شده که موجب توسعه صادرات و بخش های مختلف استان خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان، طی فعالیت دولت تدبیر و امید یک هزار تخت به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه شد، اضافه کرد: در این دولت بیمارستان های بانه، سقز، دهگلان و کوثر افتتاح شد.

مرادنیا به افزایش 2 برابری فضای ورزشی استان در هفت سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش گازرسانی نیز جزو استان های پیشرو در کشور هستیم و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان، 98 درصد است.

امضای تفاهم نامه برای احداث پتروشیمی بعثت و لاستیک رازی، افتتاح راه مریوان - سنندج تا اردیبهشت ماه و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 300 هزار میلیارد ریال برای ایجاد زنجیره فولاد از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

سفر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان کردستان، بررسی مسائل این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود. در این بازدید میدانی کنندگان مجمع استان کردستان و مسوولان اجرایی استان، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کنند.

در این سفر 2 روزه رییس مجلس شورای اسلامی به برخی از شهرهای کردستان همچون سقز، مریوان، بیجار، قروه و سنندج می رود و ضمن بازدید از این شهرستان ها در جریان آخرین شرایط پروژه های این استان قرار گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1396

به "خبرنگاران استاندار: 60 هزار میلیارد ریال در بخش آب و راه کردستان هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 60 هزار میلیارد ریال در بخش آب و راه کردستان هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید