خبرنگاران بارزانی محتوای ملاقات با اردوغان را فاش کرد

به گزارش اخبار ورزشی، بغداد - خبرنگاران - نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق که روز آدینه در سفر رسمی به ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور پشت درهای بسته گفت و گو نموده بود، محتوای این ملاقات را فاش کرد.

خبرنگاران بارزانی محتوای ملاقات با اردوغان را فاش کرد

به گزارش خبرنگاران، بارزانی پیش از ملاقات اردوغان با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ملاقات و گفت و گو نموده بود.

دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه ای در باره ملاقات بارزانی و اردوغان نوشت که دو طرف بر توسعه روابط میان اقلیم و ترکیه به ویژه گسترش و افزایش مبادلات تجاری و همکاری های مالی مشترک و نیز تقویت فرصت های شغلی و سرمایه گذاری آنکارا تاکید کردند.

طرفین همچنین در خصوص همکاری علیه ویروس همه گیر کرونا و پیامدهای آن گفت گو کردند و به همین دلیل، رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که کشورش آماده ارائه انواع یاری ها و تأمین لوازم بهداشتی و درمانی اقلیم کردستان عراق است.

بیانیه، گفتگو در خصوص گفت وگوهای میان اقلیم و دولت فدرال عراق و آخرین اقدام های برای حل و فصل اختلافات اربیل و بغداد، تنش های مرزی دو کشور و همچنین اوضاع کلی عراق و کوشش ها برای مقابله با خطر داعش را از جمله محورهای برجسته گفت و گوی بارزانی و اردوغان عنوان نموده است.

افزون بر اینها، آنالیز آخرین شرایط تحولات و کوشش برای برقراری ثبات در منطقه در کنار موضوع های مورد علاقه دو طرف از دیگر محورهای نشست رئیس اقلیم کردستان عراق و رئیس جمهوری ترکیه بوده است.

خبرگزاری آناتولی ساعتی پیش خاطرنشان کرد که ملاقات نچیروان بارزانی با رجب طیب اردوغان که در مجتمع ریاست جمهوری آنکارا پایتخت ترکیه و پشت درهای بسته انجام شد، حدود یک ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید.

چاووش اوغلو در توئیتی در این باره نوشت که مبارزه مشترک علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک در صدر موضوع هایی بود که آنالیز شد.

بارزانی صبح آدینه در صدر هیاتی بلندپایه وارد آنکارا شد.

کریم شنگالی رئیس دفتر، سفین دزیی مسئول اداره روابط خارجی اقلیم کردستان و فلاح مصطفی مشاور بارزانی در این سفر وی را همراهی می نمایند.

سفر نچیروان بارزانی به ترکیه پس از گفت و گوهای چهارشنبه گذشته وی با مقامات عراقی و رئیس جمهوری فرانسه اجرا شده است.

این سفر در حالی اجرا شده که آنکارا از اواخر خرداد گذشته، عملیات پنجه ببر را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر پ.ک.ک شروع نموده است.

21 مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه سیدکان در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه اعلام نموده که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1073

به "خبرنگاران بارزانی محتوای ملاقات با اردوغان را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارزانی محتوای ملاقات با اردوغان را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید