خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در چابهار اجرا می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، چابهار- خبرنگاران- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این شهرستان با جدیت تمام از سوی مسوولان در حال اجراست.

خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در چابهار اجرا می گردد

رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف یاری به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها،هشتم فروردین با اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها در شهرستان چابهار شروع شده است.

وی توضیح داد: راه چاره رعایت فاصله گذاری اجتماعی این است که مردم از میزان تماس و ارتباط با افراد دیگر بکاهند تا خطرهای ابتلا به ویروس کاهش یابد.

فرماندار چابهار ادامه داد: برای تحقق اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی باید از حضور در اماکن عمومی و تجمع های غیرضروری و به طور خاص فعالیت هایی که افراد زیادی در آن مشارکت می نمایند خودداری کرد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گشت ویژه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان چابهار برگزار شده تا سبب حفظ سلامت شهفرایندان و جلوگیری از انتشار این ویروس خطرناک گردد.

بامری اضافه کرد: گشت های ویژه و مشترک دستگاه های قضایی، انتظامی و دولتی تشدید شده و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا چابهار در اختیار عموم مردم و کسبه قرار گرفته و عدم پیروی از مصوبات تخلف محسوب می گردد.

وی توضیح داد: پیرو مصوبات ستاد کرونا چابهار، برگزاری هرگونه مراسم های تجمعی مانند عروسی و عزاداری جرم تلقی شده و مصداق تهدید علیه سلامت جامعه محسوب می گردد.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه بعضی افراد هنوز عمق بحران کرونا را جدی نگرفته اند، اضافه کرد: مردم از ترددهای غیرضروری در داخل شهرها پرهیز و ورود و خروج شهرها باید بطور دقیق کنترل گردد.

وی گفت: کنترل ترددهای بین شهری به وسیله ایست های ویژه در مبادی ورودی و خروجی ضروریست و باید برای اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی این بند از دستور العمل با جدیت اجرا گردد.

بامری تاکید نمود: از مردم می خواهیم از ترددهای غیرضروری پرهیز نموده و رویکرد اصلی کنترل این بیماری که همان در خانه ماندن است را برای شکست کرونا همچنان رعایت نمایند.

وی اظهارداشت: فرایند ضدعفونی و گندزدایی محلات، محدوده بلوار قدس، میدان معلم، خیابان معلم، بلوارجانبازان، خیابان باهنر، بلوار صیاد و سایر نقاط پرتردد و اماکن دولتی و خصوصی، بازارها و مراکز خرید همه روزه در حال اجرا است.

فرماندار چابهار گفت: رعایت فاصله بیش از یک متر و نیم در صف نانوایی های سطح این شهرستان به منظور رعایت نکات بهداشتی و عدم شیوع ویروس کرونا به طور کامل در حال اجراست.

وی بیان نمود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کوشش شده تمام موارد و نکات بهداشتی جدی گرفته گردد و در ستاد مبارزه با کرونا چابهار این موارد مطرح و با اقدام ستودنی شبکه بهداشت و درمان تمام صف های نانوایی ها خط کشی شده اند.

بامری اضافه کرد: این خط کشی فاصله تقریبی یک ونیم متر برای افرادی که در صف می ایستند معین شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 797

به "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در چابهار اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در چابهار اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید