خبرنگاران نخستین اصطکاک دولت بایدن با روسیه با چاشنی ناوالنی

به گزارش اخبار ورزشی، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اقدام دولت روسیه علیه معترضان حامی الکسی ناوالنی را به شدت محکوم کرد.

خبرنگاران نخستین اصطکاک دولت بایدن با روسیه با چاشنی ناوالنی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ند پرایس روز شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی در پی دستگیری این شهروند روسی مخالف دولت فعلی مسکو و برخورد با طرفداران وی، اضافه نمود: ایالات متحده استفاده از تاکتیک های خشن علیه معترضان و روزنامه نگاران در شهرهای روسیه را به شدت محکوم می نماید.

وی ادامه داد: پیش از وقایع امروز ، دولت روسیه با آزار و اذیت سازمان دهندگان اعتراض، تهدید به شبکه رسانه های اجتماعی و دستگیری پیشگیرانه شرکت نمایندگان احتمالی در راهپیمایی ها، سعی در سرکوب حقوق تجمع مسالمت آمیز و آزادی بیان داشت. این به دنبال سال ها اعمال محدودیت ها و اقدامات سرکوبگرانه علیه جامعه مدنی، رسانه های مستقل و مخالفان سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ادامه کوشش ها برای سرکوب حقوق روس ها در تجمع های مسالمت آمیز و آزادی بیان، دستگیری شخصیت مخالف الکسی ناوالنی و سرکوب اعتراض های بعدی نشانه های نگران نماینده محدودیت های بیشتر در جامعه مدنی و آزادی های اساسی است.

پرایس اظهار کرد: حقوق روس ها برای تجمع های مسالمت آمیز و شرکت در انتخابات آزاد و عادلانه نه تنها در قانون اساسی کشور بلکه در تعهدات روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین در تعهدات بین المللی آن تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی قید شده است.

وی تاکید نمود: ما از مقامات روسی می خواهیم همه کسانی را که به دلیل استفاده از حقوق جهانی خود بازداشت شده اند، آزاد و بلافاصله و بدون قید و شرط الکسی ناوالنی را آزاد نمایند. ما از روسیه می خواهیم که به طور کامل با تحقیقات جامعه جهانی در خصوص مسمومیت الکسی ناوالنی همکاری کند و استفاده از سلاح شیمیایی را در خاک آن به طور معتبر شرح دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: ایالات متحده شانه به شانه هم پیمانان و شرکای خود در دفاع از حقوق بشر خواهد بود، چه در روسیه و چه در هر جایی که تهدید شوند.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین رییس جمهوری روسیه و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 روسیه بود که به خاطر محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان در خصوص مسمومیت ناوالنی را رد کرد و آن را کاملا بی اساس خواند.

ماموران امنیتی روسیه 28 دی، ناوالنی را در فرودگاه مسکو بازداشت کردند و به حکم دادگاه تا مشخص تکلیف وی، یک ماه در بازداشت بسر خواهد برد.

اتحادیه اروپا پیشتر با صدور بیانیه ای گفته بود که بازداشت ناوالنی، مخالف تعهدات بین المللی روسیه محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1319

به "خبرنگاران نخستین اصطکاک دولت بایدن با روسیه با چاشنی ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین اصطکاک دولت بایدن با روسیه با چاشنی ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید