دخالت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انتخاباتی افغانستان

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان خاطرنشان کرد که آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با اعضای این کمیسیون خواهان تاخیر در برگزاری انتخابات شورای ولایتی و انتخابات پارلمانی غزنی شده است.

دخالت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انتخاباتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حواعلم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان به رسانه ها گفت: آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا از این کمیسیون خواسته تا انتخابات پارلمانی غزنی و شوراهای ولایتی با تاخیر برگزار گردد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در این دیدار تاکید نمود که کمیسیون انتخابات باید تنها بر انتخابات ریاست جمهوری تمرکز کند زیرا برگزاری همزمان دو انتخابات دیگر ممکن است که مشکل ساز گردد.

نورستانی توضیح داد که کمیسیون انتخابات افغانستان درخواست معاون وزیر خارجه آمریکا برای تعویق انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی غزنی را نپذیرفته است.

وی اضافه کرد: برای تضمین شفافیت و قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری احتیاج است که انتخابات شورهای ولایتی هم برگزار گردد زیرا دوره کاری اعضای انتخابی سنای افغانستان به خاتمه رسیده است.

دیدار آلیس ولز با اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان مداخله واشنگتن در روند انتخابات این کشور را نشان می دهد، موضوعی که پیش از این نیز گمانه هایی درباره آن مطرح شده بود.

این دیدار خارج از عرف محسوب می گردد زیرا مسئولان کمیسیون های انتخاباتی هیچ مقام سیاسی ندارند و تنها باید به امور انتخاباتی بپردازند بنابراین نباید اجازه دیدار و گفت وگو با مقامات سایر کشورها را داشته باشند.

حبیب الله شینواری از مسئولان بنیاد دیدبان انتخابات و شفافیت افغانستان موسوم به ایتوا پیش از این درباره مداخلات آمریکا در امور انتخاباتی این کشور هشدار داده بود.

کارشناسان بر این باورند که حرف اول در مسائل بزرگ افغانستان را آمریکایی ها و نمایندگی سازمان ملل می زنند و متاسفانه این مداخلات تاکنون هیچ سودی برای افغانستان نداشته و مسائل زیادی به بار آورده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 117

به "دخالت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انتخاباتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انتخاباتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید