درخواست مجدد شاهزاده سعودی از ملک سلمان و ولیعهدش برای آزادی

به گزارش اخبار ورزشی، شاهزاده بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز بار دیگر درخواستی را برای پادشاه و ولیعهد عربستان فرستاد و خواستار آزادی اش همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شد.

درخواست مجدد شاهزاده سعودی از ملک سلمان و ولیعهدش برای آزادی

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه القدس العربی، شاهزاده بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده، با انتشار پیغامی در سایت خود از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و ولیعهدش محمد بن سلمان خواست تا همزمان با شروع ماه مبارک رمضان وی را آزاد نمایند.

به همین دلیل، یک فرد نزدیک به این شاهدخت سعودی صحت این پیغام را تأیید کرد.

این فرد که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش گردد، به خبرگزاری رویترز گفت: بسمه قرار بود که پیش از دستگیری در اواخر فوریه 2019 برای درمان به خارج سفر کند، اما پس از بازداشت به او اطلاع داده شد که متهم به کوشش برای جعل گذرنامه است.

این منبع در ادامه توضیح داد: تمامی اتهامات مطرح شده علیه بسمه برطرف شد، اما او همچنان به همراه دخترش که در زمان بازداشت همراهش بود، در زندان به سر می برد.

مقامات عربستان تا بدین لحظه هیچگونه واکنشی نسبت به این درخواست نشان نداده اند.

طبق این گزارش، در پیغام این شاهدخت سعودی آمده است: من بسمه بنت سعود هستم و از عمویم ملک سلمان و همچنین پسر عمویم محمد بن سلمان در خواست می کنم که من را آزاد نمایند. همانطور که پیش از این گفتم من اکنون به همراه دخترم سهود الشریف در زندان حائر هستم و این در حالی است که وضعیتم هر روز وخیم تر می گردد و ممکن است که منجر به مرگم گردد. پس از درخواست اولم برای آزادن شدن از زندان، آزاد نشدم و درخواستم آنالیز نشد و حتی مداوای مناسب صورت نگرفت.

بسمه در ادامه خطاب به پادشاه و ولیعهد عربستان نوشت: خواهش می کنم که من را آزاد کنید تا در کنار خانواده ام در ماه مبارک رمضان بهبود یابم؛ زیرا بیش از یک سال است که آنها را ندیده ام.

شاهزاده بسمه هفته گذشته نیز درخواستی را برای ملک سلمان بن عبدالعزیز ولیعهدش فرستاد و خواستار آزادی اش شد، اما این درخواست مورد توجه مقامات عربستان قرار نگرفت.

طبق اعلام خانواده این شاهزاده سعودی، وی از مسائل جسمانی از جمله مشکل ریه و قلب رنج می برد و احتمال مبتلا شدنش به کرونا بالاست.

محمد بن سلمان می خواهد جلوی هرگونه مانعی را که چالشی برای رسیدن وی به کرسی پادشاهی باشد، بگیرد.

شاهزاده بسمه از جمله کسانی است که خواستار تغییر اجتماعی در عربستان هستند. وی یکی از اصحاب رسانه است که درباره حقوق زنان می نوشت و کتابی در این باره نگاشته است.

نیروهای امنیتی عربستان 28 فوریه 2019 به منزل وی هجوم آورده و او را برای مصاحبه با یکی از خاندان حاکم بردند، اما به جای آن وی را به زندان منتقل کردند. وی بدون هیچ اتهامی بازداشت شده است. هیچ اتهامی علیه دختر 28 ساله اش سهود نیز مطرح نشده است.

خانواده وی در نامه ای به سازمان ملل تأکید کردند بازداشت او به خاطر جایگاهش به عنوان یک سخنگوی شجاع که درباره نقض های حقوق بشر نوشته و به این دلیل که از ثروت پدرش ملک سعود که دولت آن را بلوکه نموده، سخن گفته است، اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 860

به "درخواست مجدد شاهزاده سعودی از ملک سلمان و ولیعهدش برای آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجدد شاهزاده سعودی از ملک سلمان و ولیعهدش برای آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید