رقابت ژاپنی های به نام

به گزارش اخبار ورزشی، کمپانی هوندا نسل دهم سیویک را در سال 2012 و کمی بعد از بحران مالی در امریکا عرضه کرد. این کمپانی به منظور جذب مشتری سعی در ارائه محصولی به غایت مالی کرد و پیروز هم بود. این شخصیت مالی سیویک باعث شد تا طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن چنگی به دل کارشناسان نزند. اما نتیجه سنجش های کارشناسان هوندا دقیق تر از منتقدان بود، چون این خودرو توانست در سال عرضه پرفروش ترین خودروی سال آمریکا لقب بگیرد. هرچند بعد از کسب این پیروزیت هوندا به نقدها توجهات لازم را کرد و در سال 2012، نسخه بازطراحی شده سیویک نسل ده را عرضه کرد. این حقیقت گویای سختی رقابت با سیویک به نظر می رسد؛ خودرویی که مورد نقد واقع شده اش هم پرفروش ترین است. مهم ترین رقبای جهانی سیویک هیوندا النترا، میتسوبیشی لنسر، تویوتا کرولا و کیا سراتو هستند.

رقابت ژاپنی های به نام

مقایسه با تویوتا کرولا 2014

کرولای 2014 نیز مانند هوندا سیویک یک نسخه بازطراحی شده است که تغییراتی در ظاهر و بعضی بخش های فنی داشته تا بازار خود را حفظ کند. از بحث سلیقه ای طراحی ظاهری که بگذریم، به فضای داخل کابین می رسیم. با مقایسه ابعاد دو خودرو متوجه می شویم که سیویک در همه جهات کوچک تر از کرولاست که این کوچک تر بودن در فضای کابین نیز تأثیر گذاشته و جای پای سرنشینان عقب را کم تر از حدِ استاندارد نموده است. به طورکلی سیویک کابین کوچکی دارد که معضل بیش تر سدان های کوچک و کامپکت به شمار می رود.

اما در خصوص مشخصات فنی دو خودرو باید گفت عملکرد موتور 2000 سی سی تویوتا کرولا با 143 اسب بخار بهتر از موتور 1.8 لیتری هوندا سیویک با 139اسب بخار قدرت است. شتاب دو خودرو و سقف سرعت شان نیز بسیار به هم نزدیک است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر کرولا 10.6 ثانیه و سیویک 10.4 ثانیه زمان می برد. سقف سرعت شان نیز به ترتیب 200 و 205 کیلومتر بر ساعت است.

دو خودرو در تست های ایمنی جاده ای امریکا و Euro NCAP اروپا پنج ستاره دریافت نموده اند ولی هوندا سیویک در تست مهم IIHS امریکا توانسته بهتر ظاهر گردد و از نظر کارشناسان نیز سیویک خودرویی ایمن تر است. اما در خصوص امکانات رفاهی باید گفت تویوتا کرولا به طور استاندارد دارای آپشن های بیش تری است و اگر همه آن ها را در هوندا سیویک بخواهید داشته باشید باید سراغ نسخه فول آپشن آن بروید.

از نظر موارد مالی و استحکام دو خودرو باید گفت هر دو محصول کمپانی های با کیفیت ژاپنی هستند. یعنی تویوتا و هوندا که محصولات شان به خراب نشدن و استهلاک پایین معروف است. درضمن مصرف هوندا سیویک در هر 100 کیلومتر 6.3 لیتر است و تویوتا کرولا 7.5 لیتر.

قیمت تویوتا کرولا 2014 کارنموده در بازار بین 250 میلیون تا 300 میلیون تومان است و قیمت سیویک 2014 نیز در همین حدود؛ با این تفاوت که بازار خریدوفروش هوندا سیویک ضعیف تر است و نمونه صفر ندارد.

مقایسه با میتسوبیشی لنسر 2014

میتسوبیشی لنسر 2014 محصولی از میتسوبیشی است که بعد از سال ها دوریِ فراوریات این کمپانی از ایران وارد کشور شد. لنسر به گونه ای طراحی شده که در ذهن ها باقی بماند و سعی در متفاوت و خاص بودن در چهره اش دیده می گردد، آن چه در سیویک به چشم نمی خورد. هوندا سیویک طراحی جالبی دارد اما متفاوت و منحصربه فرد نیست. درباره فضای داخل کابین و جای کافی برای تمام سرنشینان باز هم میتسوبیشی لنسر در اولویت قرار می گیرد، اما از نظر راحتی، تکانش های کم، انحراف نداشتن و نرمی رانندگی که ناشی از سیستم تعلیق و فرمان پذیری قوی خودرو است، هوندا سیویک برنده رقابت محسوب می گردد.

موتور 1800 سی سی میتسوبیشی لنسر توان فراوری 140 اسب بخار قدرت را دارد که با جعبه دنده CVT همراه است. اما این موتور در عمل ضعیف ظاهر می گردد و شتاب صفر تا 100 کیلومترِ 11.5 ثانیه ای نصیب خودرو می نماید. مصرف سوخت دو خودرو تقریباً برابر است. میتسوبیشی لنسر 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند، هوندا سیویک 6.3 لیتر. فرمان پذیری و ترمزهای سیویک نیز اوضاع بهتری دارد.

اما نکته مهم در نبود خدمات پس از فروش برای هر دو خودرو، استهلاک پایین است که از آن سیویک خواهد بود. قیمت دو خودرو نیز در بازار خریدوفروش کارنموده ضعیف شان و با نبود نمونه صفر بین 250 میلیون تا 300 میلیون تومان بوده است.

منبع: دیوار
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 141

به "رقابت ژاپنی های به نام" امتیاز دهید

1 کاربر به "رقابت ژاپنی های به نام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت ژاپنی های به نام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید