صادرات بیش از 50میلیون دلاری صنایع دستی از مرز مهران

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صادرات بیش از 50میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان در مرز بین المللی مهران از سال گذشته تا به امروز خبر داد.

صادرات بیش از 50میلیون دلاری صنایع دستی از مرز مهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه 22 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آمار اداره کل صادرات صنایع دستی کشور، محصولات مختلف صنایع دستی به ارزش 50 میلیون و شصت ویک هزار دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که گلیم نقش برجسته، مهم ترین اقلام صادراتی به این کشور بوده است.

او با بیان اینکه صنایع دستی استان دارای قابلیت های ممتازی برای صادرات است، افزود: در میان اقلام صادرشده گلیم، چوب و مشتقات آن، سفال، سرامیک، شیشه های سنتی، زیلو سنتی، مس و مشتقات آن، جاجیم، حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص دادند.

او ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام شرح داد: گلیم نقش برجسته در سال 67 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده ای از صادرات صنایع دستی استان را نیز به خود اختصاص داده است.

او گفت: هم اکنون بیش از 120 کارگاه با حضور بیش از ده هزار صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند و بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 900

به "صادرات بیش از 50میلیون دلاری صنایع دستی از مرز مهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 50میلیون دلاری صنایع دستی از مرز مهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید