غرب باید به روسیه اطمینان دهد که اوکراین به ناتو نخواهد پیوست

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا تاکید نمود که کشورهای غربی باید به روسیه این اطمینان را بدهند که پیوستن اوکراین به ناتو یک چشم انداز واقعی نخواهد بود.

غرب باید به روسیه اطمینان دهد که اوکراین به ناتو نخواهد پیوست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دسامبر گذشته اوکراین موضع بی طرف خود را لغو کرد و از تمایل خود برای پیوستن به ناتو اطلاع داد. مقام های رسمی ناتو نیز بارها تاکید نموده اند که کی یف برای پیوستن به ناتو باید اصلاحاتی را اجرا کند.

پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا توضیح داد که من فکر می کنم روسیه باید این اطمینان را داشته باشد که پیوستن اوکراین به ناتو یک چشم انداز واقعی نخواهد بود. ناتو یک ائتلاف دفاعی است و هیچ گونه انگیزه های تهاجمی ندارد.

وی اضافه نمود: ما نیز باید اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در نظر بگیریم که گفته است وی نیز هیچ گونه تمایلی برای تجاوز و تهاجم ندارد.

جنتیلونی گفت: ایتالیا به تصمیمات اتحادیه اروپا که با هماهنگی آمریکا اتخاذ شده است، احترام می گذارد. البته رم همچنان بر مذاکره با روسیه تاکید می نماید چرا که از سر گیری همکاری جامع با روسیه به نفع اتحادیه اروپا خواهد بود.

ناتو به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در کشورهای شرق اروپا، گسترش داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 481

به "غرب باید به روسیه اطمینان دهد که اوکراین به ناتو نخواهد پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرب باید به روسیه اطمینان دهد که اوکراین به ناتو نخواهد پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید