قیمت بنزین سال آینده اعلام شد

به گزارش اخبار ورزشی، قیمت بنزین در سال آینده تغییر نخواهد داشت و مهم ترین نشانه برای این موضوع مقدار عایدی حاصل از نفت است.

قیمت بنزین سال آینده اعلام شد

به گزارش ایسنا، عایدی حاصل از نفت در دولت سیزدهم در امسال نشان دهنده این موضوع است که قیمت بنزین در سال 1402 تغییری نخواهد داشت.

در لایحه بودجه 1402، عایدی دولت از محل منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی تغییر چندانی نکرده است؛ بنابراین به نظر می رسد دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

بر اساس این گزارش یکی از نشانه های اصلی برای تغییر قیمت بنزین، عایدی دولت حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی است که از لایحه تصویب شده دولت برای سال آینده نشان می دهد این عدد در سال آینده تغییر محسوسی نداشته است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت، دولت قصدی برای افزایش قیمت بنزین در سال 1402 ندارد.

گفتنی است؛ لایحه بودجه 1402 که در دولت تصویب شده است، پنجم دی ماه از سوی رئیس جمهوری طی نامه ای رسمی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و بر اساس آن در صورت تصویب مجلس، قیمت بنزین ثابت می ماند.

گفتنی است در جزئیات منابع بودجه دولت در لایحه 1401 نیز واگذاری دارایی های سرمایه ای حدود 408 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که نسبت به 395 هزار میلیارد تومان بودجه سال گذشته حدود 13 هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

این در حالی است که در بخش واگذاری دارایی های سرمایه ای 381 هزار میلیارد تومان مربوط به منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2067

به "قیمت بنزین سال آینده اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بنزین سال آینده اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید