مقایسه تصاویر مقاصد پر جاذبه گردشگری؛ قبل و پس از کرونا

به گزارش اخبار ورزشی، مقایسه تصاویری از مقاصد گردشگری محبوب دنیا در بازه های زمانی مختلف نشان می دهد با ادامه بحران ویروس کرونا، هنوز مقاصد گردشگری مشهور دنیا به روزهای عادی بازنگشته اند.

مقایسه تصاویر مقاصد پر جاذبه گردشگری؛ قبل و پس از کرونا

ایسنا به نقل از گاردین نوشت: تقریبا سال گذشته بود که گرافیتی هایی با عنوان دنیاگردان به خانه هایتان بازگردید روی دیوارهای شهر بارسلونا دیده می شد. حالا هیچ خبری از دنیاگردها نیست، شهر و تمامی افرادی که از لحاظ درآمد به شدت متکی به دنیاگردان هستند با مسائل مالی جدی روبرو شده اند و به دنبال راهی برای بازگرداندن دنیاگردان به شهر هستند.

طبق پیش بینی های انجام شده، حدود 15 درصد از کسب و کارها و یک چهارم رستوران های بارسلونا در نتیجه ویروس کرونا برای همواره تعطیل خواهند شد.

اما شهردارها، استادان دانشگاه و کارشناسان شهری بعضی از پربازدیدترین شهرهای اروپا معتقدند سقوط صنعت دنیاگردی شهرها در نتیجه شیوع ویروس کرونا می تواند فرصتی بی نظیر برای شهرهای توریستی باشد تا درباره الگوهای کسب و کارشان تجدید نظر نمایند.

بارسلونا، ونیز و آمستردام از جمله پربازدیدترین شهرهای اروپا در سال های گذشته بوده اند.

در سال 2019، بارسلونا که 1.6 میلیون نفر جمعیت دارد میزبان 30 میلیون دنیاگرد بود، ونیز با 270 هزار نفر جمعیت میزبان 25 میلیون بازدیدنماینده و آمستردام با 873 هزار نفر میزبان 19 دنیاگرد بود.

در سال های اخیر، شمار بسیار زیاد دنیاگردان در ونیز به تهدیدی برای بقای این شهر تبدیل شده بود، اما با شرایط کنونی کمبود دنیاگرد عامل جدیدی برای آینده این شهر محسوب می گردد.

با کاهش محدودیت های قرنطینه، دنیاگردانی از اتریش، آلمان، فرانسه و بلژیک به ونیز بازگشته اند، اما این درحالی است که بسیاری از هتل های این شهر هنوز تعطیل هستند و هتل های پذیرای دنیاگردان نیز فقط از 30 درصد ظرفیت استفاده می نمایند.

در ادامه تصاویری از بعضی از پربازدیدترین مقاصد دنیاگردی دنیا در روزگار قبل از شیوع کرونا و حال حاضر را مشاهده می کنید:

پل چارلز در پراگ / تصویر بالا سال 2019 و تصویر پایین سال 2020 میدان سن مارکو در ونیز / تصویر بالا در سال 2019 و تصویر پایین در سال 2020 ونیز قبل و بعد از کرونا بارسلونا قبل و بعد از قرنطنیه کاخ باکینگهام در لندن قبل و بعد از کرونا مسکو قبل و بعد از قرنطینهمنبع: چمدان
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 998

به "مقایسه تصاویر مقاصد پر جاذبه گردشگری؛ قبل و پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تصاویر مقاصد پر جاذبه گردشگری؛ قبل و پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید