منابع گیاهی غنی از ویتامین B12

به گزارش اخبار ورزشی، از آنجا که بدن انسان ویتامین B12 فراوری نمی کند، کارشناسان سلامت بر تامین این ویتامین به وسیله رعایت رژیم غذایی سالم تاکید دارند.

منابع گیاهی غنی از ویتامین B12

به گزارش خبرنگاران، اما یکی از نگرانی های اصلی این است که گیاهخواران اغلب با کمبود ویتامین B12 روبرو هستند زیرا شناخته شده ترین منابع خوراکی حاوی این ماده مغذی تخم مرغ، مرغ، گوشت است.

به گفته کارشناسان تغذیه، افراد گیاهخوار باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و باید غذاهای غنی شده با ویتامین را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند تا از کمبود ویتامین B12 جلوگیری گردد.

با توجه به اهمیت این ویتامین، در این مطلب به نقل سایت ان دی تی وی فهرستی از بعضی مواد غذایی گیاهی غنی از ویتامین B12 گردآوری شده که می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد:

اسفناج: اسفناج منبعی از مواد مغذی است که به رشد کلی و سلامت بدن یاری می نماید.

چغندر: چغندر علاوه بر آنکه سرشار از آهن است منبع ویتامین B12 نیز به شمار میرود و به همین علت است که متخصصان چغندر را بخشی از یک رژیم غذایی سالم و مفید می دانند.

نخود: برای افرادی که گوشت مرغ مصرف نمی نمایند نخود برترین جایگزین است. این ماده غذایی علاوه بر ویتامین B12، سرشار از فیبر، پروتئین و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است.

ماست: ماست به علت پروبیوتیک های موجود در آن برای سلامت روده شناخته شده است. ماست کم چرب سرشار از ویتامین B12 است. علاوه بر ماست، میزان کافی از این ویتامین را می توان در شیر/پنیر کم چرب نیز مشاهده کرد. افراد گیاهخوار می توانند پنیر را با پنیر سویا و شیر را با شیر سویا جایگزین نمایند.

آب پنیر: آیا آب پنیر را دور می ریزید؟ اگر جوابتان مثبت است، باید تجدید نظر کنید زیرا این مایع مفید، غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1869

به "منابع گیاهی غنی از ویتامین B12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع گیاهی غنی از ویتامین B12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید