هند و اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری را از سر می گیرند

به گزارش اخبار ورزشی، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هند تصمیم گرفتند تا مذاکرات و همکاری های تجاری خود را پس از هشت سال وقفه از سر بگیرند.

هند و اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری را از سر می گیرند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرگزاری رویترز نوشت که نگرانی از افزایش توان چین موجب شد تا نخست وزیر هند و سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا دیروز (18 اردیبهشت) و در یک اجلاس مجازی توافق نمایند که مذاکرات تجارت آزاد را از سرگرفته و در زمینهٔ مبارزه با تغییرات آب و هوایی همکاری بیشتری نمایند.

به نوشته رویترز، در ویدئوکنفرانس دیروز نارندرا مؤدی نخست وزیر هند و سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا شرکت داشتند که این حضور به منزله توجه دوباره اتحادیه اروپا به منطقه هند و اقیانوس آرام است. در اجلاس پیشین دهلی نو و بروکسل، تنها سران اتحادیه اروپا با نخست وزیر هند ملاقات می کردند.

در بیانیه ای که پس از گفت وگوهای دیروز منتشر شد طرفین توافق کردند که مذاکرات را برای دستیابی به یک موافقت نامه تجاری که جوابگوی چالش های کنونی باشد، ادامه دهند.

پژوهش مجلس اروپا در سال 2020 که انگلیس هم عضو اتحادیه اروپا بود نشان داد که سود توافق تجاری با هند 8 میلیارد و 500 میلیون یورو خواهد بود.

بروکسل و دهلی نو بعلاوه توافق کردند که در سراسر دنیا به خصوص آفریقا پروژه های زیرساختی مشترک را بر عهده گیرند.

گفت وگوهای تجاری طرفین از سال 2013 و به علت اختلاف نظر در خصوص کاهش تعرفه ها، حق ثبت اختراع، امنیت داده و اشتغال هندی ها در اروپا راکد مانده بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1592

به "هند و اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری را از سر می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و اتحادیه اروپا مذاکرات تجاری را از سر می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید