واحد مخفی فیس بوک گوشی می سازد

به گزارش اخبار ورزشی، بسیاری از شرکت های فناوری که زمانی تنها در حوزه خدمات و نرم افزار فعال بودند این روزها انواع سخت افزار را هم فراوری می نمایند و فیس بوک نیز به این جمع افزوده شده است.

واحد مخفی فیس بوک گوشی می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، اپل با فراوری آیفون و گوگل با فراوری مجموعه گوشی های پیکسل این روزها درآمدهای سرشاری کسب نموده اند و فیس بوک هم با راه اندازی یک واحد مخفی سخت افزاری در سال های اخیر فعالیت های خود در این زمینه را افزایش داده است.

واحد سخت افزاری مخفی فیس بوک که به ساختمان 8 مشهور شده محل فعالیت های این شرکت بزرگ برای فراوری سخت افزارهایی همچون تبلت و گوشی به منظور رقابت با غول هایی همچون آمازون و گوگل است.

پیش از این در ساختمان 8 محصولات منحصر به فرد دیگری نیز فراوری شده اند. از جمله این محصولات می توان به سیستمی اشاره نمود که به افراد امکان می دهد تا افکارشان را تایپ نمایند. فراوری یک ابزار خاص ویدئو کنفرانس هم در این ساختمان انجام شده است.

راه اندازی این واحد سخت افزاری در سال 2015 و با همکاری رجینا دوگان صورت گرفت که قبلا در شرکت گوگل و آزمایشگاه دارپای وزارت دفاع آمریکا مشغول به کار بود. این واحد در سال 2018 تقریبا به حاشیه رانده شد، اما یک سالی است که فعالیت های آن جدی تر از گذشته دنبال می گردد.

منابع آگاه می گویند فیس بوک به فراوری دستیارهای هوشمند خانگی که مشابه با بلندگوهای اکوی آمازون باشند نیز علاقه دارد و ممکن است چنین محصولاتی را نیز فراوری کند. گفته می گردد فراوری سیستم های ویدئو چت بزرگ در ابعاد تلویزیون، محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده در کنار گوشی و تبلت در دستور کار فیس بوک خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 163

به "واحد مخفی فیس بوک گوشی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد مخفی فیس بوک گوشی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید