شرایط کرونا در این 5 استان قرمز شد ، حذف عجولانه قرنطینه خطرناک است

به گزارش اخبار ورزشی، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمی توان عنوان داشت که جوانان نسبت به میانسالان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند بلکه به صورت یکسان است.

شرایط کرونا در این 5 استان قرمز شد ، حذف عجولانه قرنطینه خطرناک است

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، کیانوش دنیاپور بعد از ظهر شنبه 16 فروردین ماه در نشست خبری ویدئو کنفرانس گفت: راه اصلی همواره در کاهش هزینه های درمانی این است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یاری بسیاری به کاهش بار مراجعان به بیمارستان ها داشتیم و حتی امروز تخت خالی در بعضی از بیمارستان ها در شهرستانی هایی که تعیین کرونا بودند، داریم.

وی اضافه نمود: امیدوارم در ایران به مرحله ای که بخواهیم سناریوهای بدبینانه را اجرا کنیم نرسیم و با همین روال بتوانیم به این ویروس حاکم شویم تا از زیان های مالی که به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری پیش آمده، جلوگیری گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هرچه گروه های سنی پایین تر بیاید میزان ابتلاء و بحران بیماری کم تر می گردد، البته در این گروه های سنی پیش آگهی بدتری است و نمی توان گفت جوانان نسبت به میانسالان کمتر به این بیماری مبتلا می شوند و همه به صورت یکسان است، مرگ و میر بیشتر در سنین بالای 60 سال مشاهده می گردد ولی ابتلاء یکسان است و پیش آهنگی در گروه های سنی بالا بدتر است.

دنیاپور ادامه داد: اغلب قرص های رانیتیدین که در ایران وجود دارد از بابت ناخالصی مسئله ای ندارد و مردم نگرانی در خصوص سرطان زا بودن این قرص ها نداشته باشند.

وی افزود: با جمع آوری معتادین متجاهر عملاً ایجاد آسیب برای این جمعیت آسیب پذیر می کنیم و افزایش ریسک بیماری را بالا می بریم، سازمان بهزیستی هم در راستای طرح فاصله گذاری فیزیکی اعلام نموده است که تا اطلاع ثانوی معتادین جمع آوری نشوند و این موضوع منطقی هم به نظر می رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: یک سری آزمایشگاه های خصوصی همکار داریم که با همکاری انستیتو پاستور کیت را دریافت می نمایند و تست را رایگان انجام می دهند البته بیمار به این آزمایشگاه ها مستقیماً مراجع نمی نماید بلکه از طرف مراکز درمانی نمونه ها به این آزمایشگاه ها ارسال می گردد. هیچ تعرفه ای برای انجام تست کرونا نداریم و البته هیچ نیازی نیست که مردم عادی و بدون علامت به آزمایشگاه ها مراجعه نمایند.

دنیا پور گفت: اگر روزهای خوبی از نظر شیوع و ابتلاء به کرونا را پشت سر گذاشتیم به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است و الان شرایط به تسلط بر این بیماری نرسیده است که بخواهیم از فاصله گذاری اجتماعی خارج شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت توضیح داد: داروی آویگان داروی جدیدی نیست و سه هفته قبل کمیته اخلاق استفاده از آن را تصویب نموده و مطالعه بالینی آن هم در چند بیمارستان آغاز شده است البته این دارو برای آنفلوانزا در چین و ژاپن تأیید شده ولی چیزی هنوز از اثربخشی قطعی دارو برای درمان کرونا اعلام نشده فقط گزارش های اولیه مبنی بر این بوده تأثیر نسبی بر کرونا داشته است.

دنیاپور اضافه نمود: هزار مورد از این دارو که حدوداً برای 50 مریض کفایت می نماید از چین وارد شده و مطالعه بالینی آغاز شده است و باید منتظر نتیجه آن باشیم.

وی گفت: شرایط بیماری کرونا در استان های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی که استان های مسافرت پذیر هم هستند قرمز است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: ما در ایران قرنطینه کامل نداشتیم و قرنطینه سطح سه برگزار شده و نظر ما این است که تعجیل در برداشتن قرنطینه می تواند خطرناک باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 808

به "شرایط کرونا در این 5 استان قرمز شد ، حذف عجولانه قرنطینه خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در این 5 استان قرمز شد ، حذف عجولانه قرنطینه خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید