وقف قلعه تاریخی هانوفر و شکایت شاهزاده آلمانی از پسرش

به گزارش اخبار ورزشی، ایرنا/ این خبر پیرامون وقف قلعه تاریخی هانوفر و شکایت شاهزاده آلمانی از پسرش برای شما نگارش شده است.

وقف قلعه تاریخی هانوفر و شکایت شاهزاده آلمانی از پسرش

قضیه چیست؟

به گزارش روزنامه هنر چاپ لندن، ارنست اوت جونیور از اعضای خاندان هانوفر در سال 2018 میلادی گفت قلعه خانوادگی مارینبورگ را به قیمت یک یورو به فروش می گذارد. وی آن موقع در گفت وگو با روزنامه اشپیگل از این حرکت به عنوان اقدامی نمادین یاد کرد که امکان حفظ این بنای تاریخی رو به زوال را برای عموم مردم فراهم می نماید. مجلس فدرال آلمان نیز در حمایت از چنین تصمیمی به اختصاص بودجه 13 میلیون و 600 هزار دلاری برای بازسازی این قلعه رای مثبت داد.

اما این تصمیم از همان ابتدا چندان به مذاق ارنست اوت پدر خوش نیامد. پس از مدت ها مخالفت، وی سرانجام هفته گذشته در دادگاه محلی هانوفر از پسر ناسپاسش شکایت کرد و خواهان پس دریافت مالکیت قلعه مورد بحث و چند دارایی دیگر مربوط به این خاندان شد.

اصل و نصب خاندان هانوفر به دودمان ولف در قرن نهم میلادی بازمی شود که زمانی بر بخش هایی از جنوب و مرکز آلمان حکمرانی می کردند. اگرچه القاب سلطنتی این خانواده در سال 1866 از آنها سلب شد، ثروتی بزرگ شامل مجموعه ای از عتیقه جات نفیس که در سال 2005 در حراجی کریستیز به قیمت 44 میلیون یورو به فروش رسید و چندین ملک از جمله قلعه مارینبورگ برایشان به جا ماند. مارینبورگ یک قلعه گوتیک 135 اتاقه است که در سال 1867 در زاکسن آلمان ساخته شد. شاهزاده ارنست اوت پدر در فاصله سالهای 2004 تا 2007 مالکیت این قلعه را به همراه دو ملک دیگر به پسرش واگذار کرد. اما نگهداری از این قلعه فرسوده و قدیمی برای ارنست جوان گران تمام شد؛ براساس گزارش رسانه های آلمانی انجام نوسازی های ضروری در این بنا چیزی حدود 27 میلیون دلار هزینه دارد.

ارنست جوان در واکنش به شکایت پدرش گفت ادعای وی بی اساس است و قرارداد واگذاری مالکیت قلعه مارینبورگ به مقامات محلی زاکسن کاملا قانونی است. وی افزود هیچ مانعی بر سر راه بازسازی و حفظ مارینبورگ برای مردم وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1417

به "وقف قلعه تاریخی هانوفر و شکایت شاهزاده آلمانی از پسرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقف قلعه تاریخی هانوفر و شکایت شاهزاده آلمانی از پسرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید