پیشنهادی برای برطرف گرسنگی

به گزارش اخبار ورزشی، برای برطرف گرسنگی نباید همواره از غذاهای سنگین و پرکالری بهره ببرید. مواد غذایی با فیبر بالا و کالری کم و چربی کم به برطرف گرسنگی شما یاری می نمایند.

پیشنهادی برای برطرف گرسنگی

به گزارش اخبار ورزشی از نمناک، آیا وقتی سعی در کاهش وزن دارید، احساس گرسنه می کنید؟ بسیاری از افراد این احساس را تجربه می نمایند اما اگر فیبر کافی در رژیم غذایی خود داشته باشند، می توانند گرسنگی را برطرف نمایند. غذاهای طبیعی و دانه ها منبع خوبی از فیبر هستند.

بعضی از غذاهای حاوی فیبر، چربی و کالری بالایی دارند، پس اگر می خواهید گرسنگی را برطرف و وزن کم کنید، از غذاهای طبیعی حاوی فیبر بالا، کم چرب و کم کالری بهره ببرید. در این بخش بهترین غذاها برای برطرف گرسنگی را به شما معرفی می کنیم.

تربچه:

تربچه فیبر و کالری کمی دارد. در واقع 9 عدد تربچه حاوی 2تا 3 گرم فیبر و 20 کالری است. تربچه را به راحتی می توان در یخچال نگهداری کرد و به عنوان یک میان وعده سالم آن را در برنامه غذایی گنجاند.

نخود:

نخود یکی از بنشن های مغذی و غنی از فیبر است. نصف فنجان نخود حدود 140 کالری و تقریبا 6 گرم فیبر دارد.اگر طعم نخود را دوست دارید می توانید آن را به تنهایی بخورید و یا به سوپ و سالاد اضافه کنید.

گلابی:

گلابی گرسنگی را برطرف و مقدار مورد احتیاج فیبر را تامین می نماید. یک گلابی کوچک فقط 85 کالری و 5 گرم فیبر دارد. گلابی تازه و رسیده را به عنوان میان وعده ای مغذی بخورید و یا یک دسر خوشمزه گلابی را امتحان کنید.

کرفس:

کرفس به عنوان یک ماده غذایی مفید کالری کمی دارد و منبع خوبی از فیبر رژیمی است، ساقه کرفس 6 کالری و یک گرم فیبر دارد.می توانید کرفس خرد شده را به املت سبزیجات، سالاد و سوپ اضافه کنید یا آب آن را گرفته و استفاده نمائید.

توت:

توت منبع عالی فیبر و دیگر مواد مغذی سالم است. هر فنجان توت 97 کالری و 8 گرم فیبر دارد، اگر به دنبال کاهش وزن هستید حتما توت را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

لوبیا سفید:

لوبیا منبع غنی از فیبر است. یک فنجان لوبیا سفید 150 کالری و 6 گرم فیبردارد لوبیای سفید را می توان به سوپ، آش و سالاد افزود.

نخود سبز:

نخود سبز سرشار از فیبر است و به راحتی می توان آن را نگهداری کرد. نصف فنجان نخود فرنگی، 62 کالری و 4.4 گرم فیبر دارد. نخود را حتی زمانی که در دستورالعمل غذا احتیاجی به آن نیست به سالاد یا غذاهای دیگر اضافه کنید.نخود را به سالاد یا غذاهای دیگر اضافه کنید، حتی زمانی که در لیست مواد اولیه قرار ندارد.

اسفناج:

اسفناج مواد مغذی فراوانی دارد. یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی حدود 65 کالری، 7 گرم فیبر و تقریبا 8 گرم پروتئین است.

گل کلم:

یکی از راه های آسان و ارزان برای استفاده از فیبر گنجاندن گل کلم در رژیم غذایی است. گل کلم 2.5 گرم فیبر، 2 گرم پروتئین و تنها حدود 25 کالری دارد.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی برای کاهش وزن مفید است و یک فنجان بروکلی 31 کالری، 2.4 گرم فیبر و 2.5 گرم پروتئین دارد اگر طعم بروکلی را دوست ندارید، آن را به سوپ اضافه یا آن را با لیمو مخلوط کنید.

سیب زمینی پخته:

سیب زمینی سرشار از نشاسته، ویتامین ث و چندین ماده مغذی مفید دیگر است. مطالعات نشان می دهد شاخص سیری سیب زمینی پخته 323 و سرخ شده 116 است.

تخم مرغ:

تخم مرغ منبع عالی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است که تاثیر مفیدی بر برطرف گرسنگی دارد.

آجیل:

آجیل سرشار از چربی های اشباع نشده و چربی های مفید است. چربی های اشباع نشده مزایای بسیاری دارند و با چربی های اشباع شده که در بسیاری از غذاهای یافت می شوند متفاوت هستند.

آجیل کالری زیادی دارد و به احساس سیری یاری می نماید. بنابراین وقتی آجیل در رژیم غذایی گنجانده گردد، وزن و یا چربی بدن را افزایش نمی دهد.مصرف آجیل بدون آنکه باعث افزایش وزن گردد به عنوان یک میان وعده به برطرف گرسنگی یاری می نماید.

گواوا:

گواوا میوه استوایی و حاوی 45 کالری و 5 گرم فیبر است. این میوه را می توانید خام بخورید یا به رژیم غذایی اضافه کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1214

به "پیشنهادی برای برطرف گرسنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادی برای برطرف گرسنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید