چالش های امنیت و معماری داده در شبکه 5G آنالیز شد

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران، رضا بحری عضو هیئت علمی پژوهشگاه ICT در جلسه چهلم فروم نسل پیشرو ارتباطی (5G) به ضرورت آنالیز این فناوری پرداخت و گفت: توسعه شبکه مخابراتی نسل پنجم (5G) با یکپارچه سازی و فراهم آوردن امکاناتی از قبیل ارتباطات دستگاه به دستگاه (D2D) در سطح وسیع و شهرهای هوشمند، ارتباطات بین ماشین های متحرک، خودروهای هوشمند, اینترنت اشیاء (IoT) و ... تحول بزرگی در صنعت و زندگی ما ایجاد می نماید.

چالش های امنیت و معماری داده در شبکه 5G آنالیز شد

جهت دریافت خدمات نوسازی خانه های قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی گفت: به همین دلیل موضوع امنیت این شبکه نوین اهمیت ویژه ای خواهد داشت که خوشبختانه پژوهشکده امنیت در این زمینه ورود خوبی داشته است. بر این اساس این نشست در ادامه جلسه سی و نهم فروم، موضوع امنیت در نسل پنجم ارتباطی را از منظر معماری شبکه مورد آنالیز قرار داده و همچنین به موضوع اینترنت اشیا و امنیت آن خواهد پرداخت.

افشین سوزنی یکی از ارائه دهندگان این نشست نیز در مورد معرفی و راهکارهای چالش ها و مسائل مربوط به امنیت در لایه فیزیکی در این فناوری گفت: افزایش ظرفیت ترافیک، افزایش راندمان طیفی و افزایش نرخ داده کاربر از اهداف و شاخص های مهم در توسعه نسل پنجم ارتباطی است.

وی با اشاره به چالش های موجود در امنیت شبکه نسل پنجم نیز گفت: امنیت و حریم خصوصی، دستیابی به نرخ بیت بالا، تنوع سرویس ها و خدمات، کاهش تاخیر و انعطاف پذیری شبکه کاربر از جمله چالش هایی است که در امنیت شبکه نسل پنجم ارتباطی با آن روبرو هستیم. به عنوان مثال در چالش امنیت و حریم خصوصی، بحث چگونگی نرخ معیار امن انتقال داده بین مبدا و مقصد و یا شرایط برقراری امنیت بین طیف فرکانسی فرستنده و گیرنده مطرح می گردد.

در ادامه این فروم نیز علی کوهستانی یکی دیگر از ارائه دهندگان این موضوع، شبکه اینترنت اشیا را به عنوان بخش مهم در شبکه مخابراتی نسل آینده عنوان نمود و گفت: تکنولوژی IoT را می توان در اتوماسیون صنعتی، خانه های هوشمند، پرنده های بدون سرنشین، خودروهای متحرک، ارتباطات D2D و حتی کاربردهای نظامی استفاده کرد.

به گفته وی، در حال حاضر پروژه ای توسط اتحادیه اروپا با نام Metis که اواسط سال 2013 با مبلغ 50 میلیون یورو جهت توسعه 5G مطرح شده، رو به اتمام است.

این پژوهشگر درباره چالش های اینترنت اشیا در شبکه 5G گفت: امنیت اطلاعات و داده ها در تمام حوزه ها مانند پزشکی، نظامی و صنعتی می تواند به علت متراکم بودن گره ها (که به انتقال داده ها یاری می نماید) حساسیت برانگیز باشد. همچنین محدودیت در توان مصرفی عناصر و قدرت محاسباتی کم از چالش های دیگر این حوزه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 578

به "چالش های امنیت و معماری داده در شبکه 5G آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های امنیت و معماری داده در شبکه 5G آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید