کشف 188 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران : سخنگوی صنعت برق از کشف 188 هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز با مصرف برقی معادل یک نیروگاه عظیم، در سراسر کشور خبرداد.

کشف 188 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور

به گزارش به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه این مراکز هزینه ای بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان به شبکه برق تحمیل نموده اند اضافه کرد: 188 هزار دستگاه در 3 هزار و 330 مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در کل کشور قرار داشت که با گزارش های ارسالی کشف و به مراکز قضائی تحویل داده شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که بار برق مصرفی این مراکز 551 مگاوات بود، ادامه داد: برای فراوری و رساندن این اندازه برق به محل مصرف، باید نیروگاهی به عظیمی 700 مگاوات احداث می شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که احداث نیروگاهی به عظیمی 700 مگاوات، نیازمند 18 هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مالکان این مراکز با سو استفاده از انشعاب های قبلی یا برقراری اتصالات غیرقانونی، اقدام به استفاده غیرمجاز از شبکه برق می کردند که همین موضوع باعث شده بود در محل های مصرف برق این مراکز، نوسان های شدید برق وجود داشته باشد.

رجبی مشهدی با هشدار به سو استفاده کنندگان از شبکه های برق توضیح داد: صنعت برق راهکارهای قانونی برای تأمین برق این مراکز در نظر گرفته است، اما عده ای با استفاده غیرقانونی از برق و دست اندازی به حقوق دیگران، در حالی که با این کار باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می شوند به وسایل برقی دیگران آسیب می رسانند.

وی اضافه کرد: در صورتی که این مراکز غیرمجاز در مکان های صنعتی باشند، به علت ایجاد نوسان در شبکه، می توانند باعث وارد آمدن خسارات میلیاردی به صاحبان صنایع مستقر در آن محل شوند.

رجبی مشهدی با بیان این که حتی تجهیزات صنعت برق هم به علت این مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل نموده اند، در معرض آسیب هستند، اضافه کرد: از همه هموطنان می خواهیم تا در صورت مشاهده افراد یا مراکزی که از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند، موارد را به وسیله سامانه سمات توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir اطلاع رسانی کنند.

کشف 11 هزار دستگاه غیرمجاز فراوری رمز ارز در تهران

بعلاوه مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران عظیم از کشف 11 هزار دستگاه غیرمجاز فراوری رمز ارز در استان تهران اطلاع داد و اضافه کرد: یکی از چالش های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه های استخراج رمز ارز است که متأسفانه فراوریکنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه های خانگی و صنعتی اقدام به فراوری ارز دیجیتال می کنند که این موضوع فشار زیادی را به شبکه برق وارد می نماید.

حسین صبوری گفت: از ابتدای سال 1399 تا سرانجام اردیبهشت امسال این شرکت با عزم جدی، 183 مزرعه عظیم فراوری غیرمجاز ارز دیجیتال با حدود 11 هزار دستگاه ماینر کشف و شناسایی نموده است که لازم است موضوع فراوری و استخراج ارز دیجیتال به صورت قانونی و با استفاده از مجوزهای لازم صورت گیرد.

وی در ادامه هم چنین با اشاره به تداوم عملیات کشف مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در تهران اضافه کرد: این شرکت مزرعه های مختلفی که به صورت غیر قانونی اقدام به فراوری رمز ارز می کنند را کشف و با همکاری مقام های قضائی و انتظامی برق آن ها را قطع نموده است. بعلاوه در یکی از آخرین موارد شناسایی شده به وسیله کارشناسان این شرکت یک مرکز عظیم فراوری رمز ارز که اندازه توان مصرفی لحظه ای این مرکز در حدود 6.3 مگاوات بود، شناسایی و جمع آوری شد.

براساس این گزارش، شرکت توزیع نیروی برق تهران عظیم با اجرای برنامه ای ویژه ای از عزم جدی این شرکت در مبارزه با فراوریکنندگان غیرمجاز ارزهای دیجیتال اطلاع داد تا مسائل پیش روی مشترکان را مرتفع و به تأمین برق مستمر ادامه دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1618

به "کشف 188 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 188 هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید