کمک به بورس با انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس سازمان بورس گفت: در صورت انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این نقدینگی می تواند به بازار گردانی بازار سرمایه کمک شایانی کند.

کمک به بورس با انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار

با ما همراه باشید و درباره jino.mahsanblog.ir بیشتر بدانید.

به گزارش ، نمایندگان در دور نهم مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور مصوب کردند؛ به منظور کنترل و کاهش مخاطرات سامانه ای یا فرادستگاهی بازار سرمایه کشور در شرایط وقوع بحران های اقتصادی و اقتصادی و اجرای سیاست های عمومی در شرایط مذکور و به منظور حفظ و توسعه شرایط رقابت منصفانه در حوزه بازار سرمایه، صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان نهاد اقتصادی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، با شخصیت حقوقی مستقل و غیردولتی تأسیس شود.

همچنین مصوب کردند، طبق اساسنامه این صندوق و در چهارچوب مصوبات هیئت امنایی متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توسط هیئت عامل فعالیت کند.

براساس تبصره این مصوبه مقرر شد؛ یک درهزار منابع صندوق توسعه ملی در زمان ابلاغ این قانون و از آن به بعد یک در هزار منابع واریزی به صندوق توسعه ملی پس از تبدیل به ریال در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار گیرد و بخشی از منابع سازمان بورس و اوراق بهادار با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار و سایر منابع اقتصادی در چهارچوب قوانین و مقررات با تصویب مراجع ذی صلاح قانونی به این صندوق تعلق گیرد.

این قانون به دلیل برخی ابهامات بعد از حدود 5 سال هنوز اجرایی نشده است، اما حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس از پیگیری دولت برای اجرایی شدن این قانون با توجه به شرایط کنونی بازار بورس خبر داد و گفت: اکنون به دلیل شرایط بازار سرمایه بحث اجرایی شدن آن جدی شده، متاسفانه این قانون دارای یک گیر اساسی بود که به تازگی حل شده است.

وی شرح داد: در صورت ابلاغ آیین نامه این قانون و انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این نقدینگی می تواند به بازار گردانی بازار سرمایه کمک شایانی کند. قالیباف اصل تاکید کرد: اجرای این مصوبه در شرایط کنونی بازار بورس برای بازارگردانی مداوم همه نماد ها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1079

به "کمک به بورس با انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک به بورس با انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید