یاری اقتصادی 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به لبنان تصویب شد

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه کمیسیون اروپا، اتحایه اروپا امروز چهارشنبه اظهار داشت که بسته یاری اقتصادی به ارزش حدود 100 میلیون یورو را به لبنان اختصاص داده است.

یاری اقتصادی 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به لبنان تصویب شد

با ما سفر کنید و با تور قیمت مناسب اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در بیانیه صادره از سوی کمیسیون اروپا در این خصوص آمده است که این بسته با هدف یاری به لبنان در راستای فایق آمدن بر تبعات حادثه انفجار در بندر بیروت و بهبود اوضاع ناشی از آن به انجام رسیده است.

بسته یاری حدود 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به لبنان شامل 34 میلیون یورو از محل اعتبارات دو جانبه در لبنان در سال 2020 بوده و به منظور بهبود اداره امور و پاسخگویی، تداوم یاری به جامعه مدنی و بازگشت به مشاغل و فرصت های مالی اختصاص خواهد یافت.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: 64.5 میلیون یورو نیز در قالب اعتبارات جدید به حمایت از اقشار آسیب پذیر لبنانی و پناهندگانی در این کشور اختصاص خواهد یافت که متأثر از انفجار مذکور شدند. این یاری به حوزه هایی از قبیل بهداشت، امور اجتماعی و مشاغل خُرد و کوچک تخصیص داده خواهد شد.

لازم به ذکر است که روز چهارم آگوست (14 مرداد) انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. بر اثر این انفجار بیش از 190 نفر کشته و 6 هزار و 500 تن زخمی شدند. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان، حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1269

به "یاری اقتصادی 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به لبنان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری اقتصادی 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به لبنان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید