گشت و گذاری در مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

به گزارش اخبار ورزشی، پارک کوهستانی صفه در جنوب شهر اصفهان، بر روی کوه صفه، در جنوب تقاطع بزرگراه های شهید اقارب پرست و شهدای صفه واقع شده است که دسترسی به آن بسیار آسان است.

گشت و گذاری در مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

امکانات تفریحی کوه صفه اصفهان

بلندترین نقطه ارتفاعی این مجموعه، 2257 متر می باشد. این کوه از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه های تخت رستم و دره خان، از شرق به شهرک ها و مجتمع های مسکونی و از جنوب به اراضی باز و خط آهن منتهی می گردد.

کوه صفه به دلیل موقعیت استقراری عالی در شهر و نیز اشراف کامل آن به رودخانه و جلگه سرسبز زاینده رود، دارای شرایط استثنایی و منحصر به فردی است که از نظر چشم انداز شهری، طراحی محیطی و توسعه گردشگری اهمیت بسیار بالایی دارد.

صخره های عظیم و بلند در کوه صفه

یکی از ویژگی های مهم کوهستان صفه، وجود صخره های عظیم و بلند در نقاط مختلف آن است که از نظر کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ نوردی ، امکان بسیار خوبی برای گسترش ورزش کوهنوردی در اصفهان به وجود آورده است.

در سالهای اخیر، با تبدیل کافه خاچیک به پناهگاه و پایگاه کوهنوردی و اصلاح راستاهای سخت، خدمات مربوط به فعالیت های کوهنوردی، بهبود نسبی پیدا نموده است.

قلعه شاهدژ یا شاه دز کوه صفه

از جمله نقاط مشهور در کوه صفه، قلعه شاهدژ یا شاه دز می باشد که به قلعه دیو معروف شده است. این مکان به عنوان هسته مرکزی پارک کوهستانی صفه بوده و چشمه های موجود از جمله چشمه پاچنار و خاجیک به عنوان قلب تپنده این مجموعه شناخته می شوند که با وجود درختان کهنسال، همچون نگینی زیبا می درخشند.

در فاصله صد متری شرق چشمه پاچنار، چشمه ای در ارتفاع تقریبی 1900 متر وجود دارد که چشمه درویش نام دارد که از نقاط دیدنی کوه صفه و از تفرجگاه های قدیمی محسوب می گردد.

این چشمه به دلیل داشتن آب و سبزه در دل یک حفره سنگی عظیم و نیز به دلیل موقعیت استقراری در فاصله و مکان مناسب، مکانی دیدنی و استراحتگاهی آرام بخش برای استفاده نمایندگان از کوهستان صفه به حساب می آید.

چاه درویش در کوه صفه

چشمه چاه درویش در ارتفاع 1800 متری، در فاصله تقریباً 700 متری از چشمه درویش واقع شده است . به دلیل آنکه سطح این چشمه از اطرافش پایین تر بوده و هیچوقت آب آن جاری نمی گردد و همچنین در پاره ای از اوقات آب چشمه پاچنار و چشمه درویش خشک می گردد، این چشمه از آب اندکی برخوردار بوده، به گونه ای که حتی نمی توان از این مکان، ظرفی را آب نمود. برخی از کوهنوردان به واسطه آنکه این چشمه در زمینی آهکی قرار گرفته، به آن چشمه گچی نیز می گویند.

تله کابین صفه

تله کابین صفه از جاذبه های گردشگری پارک صفه به حساب می آید که در دو خط طراحی شده است. خط اول آن از عظیمراه شهدای صفه تا گردنه باد، با طول 1850 متر بوده و با 50 کابین 4 نفره ، امکان بازدید از بام اصفهان را برای بازدیدنمایندگان فراهم می آورد.

مناظر کوه صفه نظیر قلعه شاهدز ، دیدنی های اطراف شهر و تنگه گردنه باد ، از جاذبه های طبیعی این راستا به شمار می رود. همچنین خط دوم آن، از گردنه باد به سمت قله شاه دژ با طول 650 متر و 6 پایه میانی می­باشد.

رستوران شاندیز در صفه

این مجموعه درواقع یکی از شعب رستوران شاندیز مشهد است. رستوران شاندیز مدتی پیش در کوه صفه افتتاح شد. به لطف موقعیت مکانی خاص این رستوران شما می­ توانید با حضور در این مجموعه شهر اصفهان را از بالا تماشا کنید.

ممکن است زمان حضور شما در رستوران هوا ابری، بارانی یا آفتابی باشد. به هرحال فرقی نمی کند در چه آب وهوایی به رستوران شاندیز بروید. در هر وضعیتی هم که باشد، منظره زیبای اصفهان میزبان همیشگی شما از پشت پنجره های این رستوران خواهد بود. این مجموعه شامل فضاهای اختصاصی برای رستوران، کافی شاپ و سفره خانه است

شهربازی صفه

شهربازی صفه همراه با منظره زیبای اصفهان ، ویژه همه سنین در این مکان تفریحی می باشد .

پارک کوهستانی زیبای صفه، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اصفهان به شمار می رود و به مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر می نمایند، بازدید از این پارک توصیه می گردد .

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1072

به "گشت و گذاری در مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذاری در مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید