10 درصد کاربران تا 4 سال دیگر به 5G مجهز می شوند

به گزارش اخبار ورزشی، صادق عباسی شاهکوه در مصاحبه با خبرنگاران از شروع برنامه ریزی برای مقررات گذاری و تخصیص فرکانس ورود فناوری نسل پنجم تلفن همراه (5G) اطلاع داد و گفت: در حکم مأموریت اینجانب به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر حفظ کیفیت ارتباطات موبایل و ارتقا به تکنولوژی های تازه از جمله نسل پنجم ارتباطات همراه تاکید شده است.

10 درصد کاربران تا 4 سال دیگر به 5G مجهز می شوند

وی ادامه داد: بعلاوه مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز این تکلیف را تعیین نموده است که پوشش سراسری با سرعت میانه حداقل 10 مگابیت بر ثانیه برای اینترنت داشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: این سرعت هم اکنون به طور میانه 5 مگابیت بر ثانیه است. ما باید طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی به سرعت 10 مگابیت بر ثانیه برسیم یعنی سرعت و کیفیت اینترنت باید دو برابر گردد.

عباسی شاهکوه خاطر نشان کرد: در این مصوبه تاکید شده که 10 درصد کاربران در افق 1404 باید به سمت تکنولوژی نو حرکت نمایند و این به معنای آن است که ما باید تا 4 سال دیگر 10 درصد کاربران مان را روی نسل پنجم تلفن همراه (5G) داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: از هم اکنون برای تحقق این هدف مهم برنامه ریزی خود را شروع نموده ایم، به نحوی که بحث تخصیص فرکانس و مقررات گذاری را در برنامه داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1796

به "10 درصد کاربران تا 4 سال دیگر به 5G مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد کاربران تا 4 سال دیگر به 5G مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید