5 علت برای مراجعه به متخصص گوارش

به گزارش اخبار ورزشی، وجود علائم و عارضه هایی همانند سوزش معده یا دل درد که با داروهای بدون نسخه بهبود پیدا نمی کند یا احساس درد شدید نشان دهنده لزوم مراجعه به یک متخصص گوارش است.

5 علت برای مراجعه به متخصص گوارش

به گزارش خبرنگاران، پزشک گوارش در درمان بیماری ها و اختلالات دستگاه گوارش و کبد تخصص ویژه دارد که به تشخیص و درمان انواع سرطان ها، بیماری های کبدی، سوزش معده، مسائل کیسه صفرا، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر، خونریزی داخلی، بیماری سلیاک و سایر اختلالات دستگاه هاضمه اقدام می نماید.

بعلاوه متخصص دستگاه گوارش می تواند در خصوص چگونگی سالم نگه داشتن سیستم گوارشی به فرد آموزش دهد.

چه زمانی ضروری است به متخصص گوارش مراجعه کنیم؟

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر پزشک عمومی ممکن است شما را به یک متخصص گوارش ارجاع دهد. سایت مدیکال اکسپرس در گزارشی به این موارد اشاره نموده است:

- وجود عارضه سوزش معده که با داروهای بدون نسخه بهبود پیدا نمی نماید: اگرچه سوزش معده گاه به گاه در میان افراد شایع است اما درصورتیکه حالت تهوع، استفراغ یا مشکل در بلع وجود داشته باشد یا فرد به علت دل درد شبانه نتواند به خواب رود، ضروری است از متخصص یاری بگیرد.

- درد مداوم یا شدید معده: ناراحتی شکمی معمولا به علت ویروس معده، سوء هاضمه یا گاز ایجاد می گردد. درد شدیدتر ممکن است نشانه انسداد روده باشد.

- وجود خون در مدفوع: وجود خون در مدفوع چه قرمز یا سیاه موردی است که باید آنالیز گردد چرا که می تواند خونریزی در دستگاه گوارش را نشان دهد.

- گیر کردن غذا در مری: این شرایط ممکن است به صورت وجود یک توده در گلو احساس و باعث بلع سخت و دردناک گردد. بعلاوه می تواند باعث از دست دادن اشتها یا استفراغ گردد و ممکن است نشانه ای از بیماری یا نوعی ناهنجاری باشد.

- سن بالای 45 سال: حتی اگر احساس کسالت و علائم بیماری ندارید، انجمن سرطان آمریکا توصیه می نماید که اولین کولونوسکوپی غربالگری در سن 45 سالگی و پس از آن هر 10 سال انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1585

به "5 علت برای مراجعه به متخصص گوارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای مراجعه به متخصص گوارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید