امیرعبداللهیان: حل یکی دو موضوع به جامانده در مذاکرات نیازمند تصمیم آمریکا است

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای بلژیکی با اشاره به پیشرفت های انجام شده در مذاکرات وین توضیح داد: حل یکی دو موضوع به جامانده نیازمند تصمیم آمریکاست که به وسیله نماینده اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.

امیرعبداللهیان: حل یکی دو موضوع به جامانده در مذاکرات نیازمند تصمیم آمریکا است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان و خانم صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک امشب در یک گفتگوی تلفنی در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه طرفین، گفت وگو و بر تقویت روابط مالی و توسعه حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

امیرعبداللهیان روابط جمهوری اسلامی ایران با بلژیک را هم از نظر مناسبات دوجانبه و هم از نظر حضور نهادهای اروپایی و بین المللی در این کشور مهم ارزیابی و روابط خوب و توام با احترام دو کشور در زمینه های مختلف را مثبت خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مذاکرات وین اشاره نمود و با اشاره به پیشرفت های انجام شده در این مذاکرات توضیح داد: حل یکی دو موضوع به جای مانده نیازمند تصمیم ایالات متحده است که به وسیله نماینده اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.

وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این گفت وگوی تلفنی به همکاری های پارلمانی و بعضی از معاهدات دوجانبه اشاره نمود و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات مالی و حل بعضی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1941

به "امیرعبداللهیان: حل یکی دو موضوع به جامانده در مذاکرات نیازمند تصمیم آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: حل یکی دو موضوع به جامانده در مذاکرات نیازمند تصمیم آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید