این افراد باید واکسن آنفلوانزا بزنند

به گزارش اخبار ورزشی، تهران (پانا) - به گفته عاطفه عابدینی در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا سال جاری هم واکسیناسیون آنفلوآنزا باید دقیقا مانند سال های گذشته برای افرادی که در گروه های پرخطر قرار دارند، اشخاص بالای 65 سال، بیماران مبتلا به دیابت، بیماری های مزمن ریوی، کلیوی، قلبی و .. انجام گردد.

این افراد باید واکسن آنفلوانزا بزنند

به گزارش بهداشت نیوز، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته هم نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا توصیه نموده بودیم، ادامه داد: خدا را شکر سال گذشته به علت افزایش پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا با پاندمی و اپیدمی آنفلوآنزا روبرو نبودیم، اما سال جاری تزریق این واکسن حتما توصیه می گردد.

این فوق تخصص ریه با بیان اینکه آنگونه که من می دانم مقداری از این واکسن به وسیله چند شرکت وارد کشور شده و از مهر ماه در بازار دارویی ما موجود است و در سطح کشور توزیع می گردد، اضافه نمود: برترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا هم اکنون یعنی از اواخر شهریور تا اوایل مهر ماه است.

رییس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سوال که با توجه به انجام واکسیناسیون کرونا آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا موجب بروز تداخل نمی گردد؟، اظهار کرد: بین تزریق واکسن های کرونا و آنفلوآنزا باید دو هفته فاصله باشد و اگر هر کدام از آن ها را تزریق می کنید، دو هفته بعد می توانید واکسن دیگر را دریافت کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1679

به "این افراد باید واکسن آنفلوانزا بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد باید واکسن آنفلوانزا بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید