تداوم اعتراض ها در بلاروس و بازداشت معترضان

به گزارش اخبار ورزشی، پلیس بلاروس اظهار داشت که بیش از 200 نفر از معترضان طی اعتراض های روز گذشته در این کشور بازداشت شدند.

تداوم اعتراض ها در بلاروس و بازداشت معترضان

به نقل از خبرگزاری تاس، پلیس بلاروس در حالی اعلام نمود که بیش از 200 نفر روز گذشته (یکشنبه) در شهر میسنک به اتهام نقض قوانین مربوط به عدم تجمع بازداشت شدند که به نظر می رسد معترضان همچنان به دنبال تداوم اعتراض های خود به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اواخر مرداد هستند.

اعتراض ها در بلاروس در حالی برای شانزدهمین هفته پیاپی ادامه داشته است که معترضان همچنان خواهان استعفای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور هستند.

از اوایل اوت(مرداد) تا به امروز معترضان کوشش نموده اند به طور مداوم اعتراض هایشان را برگزار نمایند این در حالی است که اعتراض روز گذشته یکی از بزرگترین تجمعات ضددولتی به ویژه در شهر میسنک طی این بازه زمانی بوده است.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس روز گذشته گفت که بلاروس تحریم هایی را علیه بعضی مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعمال خواهد نمود.

این واکنش دولت میسنک به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه مقامات دولتی میسنک است. اتحادیه اروپا ماه گذشته تحریم هایی را علیه 40 مقام بلاروس به دنبال ناآرامی های اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری اعمال کرد. گزارش شده است که اتحادیه اروپا همچنین به دنبال تشدید تحریم ها علیه اعضای دولت فعلی بلاروس است.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز 19 مرداد ماه برگزار گردید و لوکاشنکو با کسب بیش از 80 درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا نامزد مخالفان تنها 10 درصد آرا را بدست آورد و مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام نمودند که در انتخابات تقلب انجام شده و هواداران خود را به خیابان ها کشاندند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته و از دولت این کشور خواهان برگزاری انتخابات جدید شده و تحریم هایی در خصوص این کشور وضع کردند.

الکساندر لوکاشنکو پیش از این دستور داده بود که درصورتی که دانشجویان در اعتراضات بلاروس شرکت نمایند از دانشگاه اخراج می شوند و کارگران و مدیران کارخانه ها نیز در صورت شرکت در اعتراضات از کار برکنار می شوند و جای آنها افراد دیگر علاقه مند به کار استخدام خواهند شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1208

به "تداوم اعتراض ها در بلاروس و بازداشت معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراض ها در بلاروس و بازداشت معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید