خسارت ملاقات اردوغان با بایدن برای لیر

به گزارش اخبار ورزشی، از آنجا که ملاقات اخیر روسای جمهور آمریکا و ترکیه نتوانسته به کاهش تنش بین دو کشور منجر گردد، لیر ترکیه دو روز است که در حال از دست دادن ارزش خود است.

خسارت ملاقات اردوغان با بایدن برای لیر

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز برای دومین روز متوالی شاهد کاهش ارزش لیر در بازار جهانی هستیم. درواقع این ارز هر چه که هفته پیش و با خوش بینی نسبت به نتایج مثبت احتمالی در ملاقات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، صعود نموده بود را در این دو روز از دست داده است.

در حالی که انتظار می رفت ملاقات روسای جمهور ترکیه و آمریکا به کاهش تنش سیاسی بین دو طرف منجر گردد، اما این انتظار محقق نشد و لیر فقط در معاملات امروز 1.1 درصد از ارزش خود را از دست داد. در معاملات امروز لیر بدترین عملکرد را در بین اقتصاد های نوظهور به ثبت رساند.

اردوغان و بایدن در حاشیه برگزاری نشست ناتو در بروکسل با یکدیگر ملاقات داشته اند. هفته گذشته ارزش لیر 3 درصد رشد نموده بود.

پس از ملاقات با بایدن، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که هنوز روی تصمیم خود برای خرید سامانه پدافند هوایی S400 از روسیه مصمم است و همین امر امید ها برای بهبود روابط بین دو کشور را از بین برد.

البته بایدن و اردوغان گفته اند که کارگروه هایی از دو کشور به مذاکرات ادامه خواهند داد. در واقع خرید سامانه S400 که ترکیه مدت هاست پیگیر آن است به یکی از اصلی ترین موضوعات مورد اختلاف این دو عضو ناتو تبدیل شده و ترکیه بنای کوتاه آمدن در این زمینه ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1578

به "خسارت ملاقات اردوغان با بایدن برای لیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت ملاقات اردوغان با بایدن برای لیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید