وزیر دفاع روسیه با بشار اسد ملاقات کرد

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر دفاع روسیه در ملاقات با رئیس جمهور سوریه در دمشق، در مورد اجرای توافق آتش بس و همچنین حضور آمریکا در شرق سوریه و همکاری های دمشق و مسکو به گفت و گو و رایزنی پرداخت.

وزیر دفاع روسیه با بشار اسد ملاقات کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این ملاقات دو طرف در مورد توافق ترکیه و روسیه در پنجم مارس بر سر آتش بس در ادلب و نقض ادامه دار آن از سوی گروههای تروریستی رایزنی کردند.

توجه به ساز و کار اجرای توافق آتش بس در مورد دور کردن تروریست ها از جاده حلب به لاذقیه (ام-4) به عمق شش کیلومتر نیز از دیگر محورهای اصلی گفت و گوهای دو طرف بود.

بشار اسد و شویگو همچنین در مورد شرایط منطقه الجزیره سوریه (سه استان رقه، دیرالزور و الحسکه) و ادامه یافتن سرقت نفت سوریه از سوی آمریکا و گام های دمشق برای برقراری ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه و همینطور کوشش های مسکو برای از میان برداشتن محاصره سوریه و برطرف تحریم ها بحث و گفتگو کردند.

بنابراین گزارش، بخش دیگری از گفت و گوهای دو طرف به همکاری های دو جانبه میان وزارت دفاع و نیروهای نظامی دو کشور گذشت.

پیش از این ژنرال الکساندر وومن معاون وزیر دفاع روسیه در گفت و گو با روزنامه ازویستیای روسیه تحریم انرژی سوریه را غیر انسانی و سنگ دلانه توصیف کرد. و گفته بود: ایالات متحده بدون هیچ شرمی ثروت ملی سوریه را به سرقت می برد و همزمان مانع ورود انرژی به این کشور می گردد و این مسأله با قوانین بشری بین المللی در تناقض و فراتر از مرزهای ظلم و قساوت است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 778

به "وزیر دفاع روسیه با بشار اسد ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع روسیه با بشار اسد ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید