سیستم هشدار زلزله اندروید در فیلیپین به کار گرفته شد و مردم را پیش از آغاز زمین لرزه از خواب پراند

به گزارش اخبار ورزشی، ماه گذشته گوگل سیستم هشدار زلزله اندروید (Android Earthquake Alerts System) را پیش از عرضه جهانی، در بیش از 7 کشور راه اندازی کرد.

سیستم هشدار زلزله اندروید در فیلیپین به کار گرفته شد و مردم را پیش از آغاز زمین لرزه از خواب پراند

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

کشور فیلیپین یکی از کشورهای انتخاب شده برای آنالیز و تست این سیستم هشدار بوده است. دیروز، کاربران اندروید با هشدارهای پرسروصدایی روبرو شدند که نشان از فعال شدن این سیستم و وقوع زلزله می دهد.

طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زلزله ای به قدرت 6.7 ریشتر در ساعت های اولیه صبح دیروز در تینگلو فیلیپین رخ داد. رویترز گزارش داده است لرزش های این زلزله حدود یک دقیقه طول کشیده و بعضی از ساکنان را بیدار نموده است.

اما بعضی از کاربران اندرویدی، چند ثانیه پیش از آغاز لرزش های این زلزله، با صدای هشدار بلند گوشی های اندرویدی خود از خواب بیدار شدند و دیگران را از وقوع زمین لرزه باخبر کردند. موفقیت این سیستم هشدار زلزله در بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند توییتر و سایت هایی مانند رددیت مورد توجه کاربران نهاده شده است.

سیستم هشدار زلزله اندروید چگونه کار می نماید؟

گوگل این سیستم را برای ایجاد عظیم ترین شبکه تشخیص زمین لرزه در دنیا ساخته است. این سیستم به طور گسترده ای از سنسورها و فناوری های تشخیص زلزله یاری می گیرد تا به موقع هشدار زمین لرزه را به کاربران بدهد.

در حالی که ایجاد یک شبکه سنتی از لرزه سنج های زمینی (مانند کالیفرنیا و ساحل غربی ایالات متحده) همواره عملی نیست؛ اما سیستم هشدار زلزله اندروید گوگل می تواند هشدارهای صادر شده از سوی دولت ها یا مراکز زمین شناسی را زودتر به دست کاربران برساند.

سیستم هشدار با استفاده از شتاب سنج دستگاه اندرویدی شما، سعی در شناسایی موج P اولیه و غیرمخرب دارد. سپس، تلفن همراه شما یک سطح مکانی از شهر که شامل کد پستی یا آدرس خیابان نیست را به سرور تشخیص زمین لرزه گوگل ارسال می نماید.

گزارش ها پیش از ارسال یک اعلان عمومی پرسروصدا که شامل نقشه، مقدار زلزله و بعضی یادآوری ها است؛ مورد تایید قرار می گیرند. در اینجا، امیدواریم اعلان عمومی، چند ثانیه پیش از رسیدن موج مخرب P زلزله باشد.

سیستم هشدار زلزله اندروید به طور اتوماتیک برای همه دستگاه ها فعال می گردد ولی کاربران می توانند به وسیله اپلیکیشن Settings و بعد راستا Location > Advanced > Earthquake Alerts آن را فعال نمایند.

گوگل این سیستم را در آگوست 2020 و یک دوره آزمایشی اولیه در دو کشور فعال کرد. سپس، در آوریل سال جاری برای کشورهای دیگری در دسترس نهاده شد. در سال های آینده، همه دستگاه های اندرویدی در سراسر دنیا که از خدمات گوگل پلی استفاده می نمایند؛ می توانند دارای این سیستم هشدار زلزله باشند. این سیستم به ویژه برای کشورهایی که مرتبا در خطر وقوع زلزله هستند؛ مانند کشورهای آسیای شرقی بسیار کاربردی و نجات بخش خواهد بود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1627

به "سیستم هشدار زلزله اندروید در فیلیپین به کار گرفته شد و مردم را پیش از آغاز زمین لرزه از خواب پراند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم هشدار زلزله اندروید در فیلیپین به کار گرفته شد و مردم را پیش از آغاز زمین لرزه از خواب پراند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید