طرز تهیه شیرینی شکلاتی نسکافه ای؛ با ماندگاری بالا و مناسب عید

به گزارش اخبار ورزشی، شیرینی نسکافه ای یکی از پرطرفدارترین شیرینی هاست؛ این شیرینی خوشمزه و خوش عطر با بافت پوک که مثل شیرینی بهشتی داخل دهان آب میشه، یکی از گزینه های مناسب در کنار شیرینی نارگیلی و شیرینی گردویی برای پذیرایی عید و سایر مناسبت ها و دور همی هاست. معمولا شیرینی های خشک برای پذیرایی از مهمان ها بسیار مناسب هستن، این شیرینی کنار یک فنجان قهوه یا چای با عطر دلپذیر نسکافه، طعم به یاد ماندنی برای شما به ارمغان می آورد. این شیرینی برای کسانی که به عطر و طعم قهوه علاقه دارند، بسیار دلچسب است.

طرز تهیه شیرینی شکلاتی نسکافه ای؛ با ماندگاری بالا و مناسب عید

مواد لازم برای تهیه شیرینی نسکافه ای

این مواد حدود 50 عدد شیرینی به شما میده

آرد220 گرم
روغن جامد140 گرم
پودر قند170 گرم
نسکافه یا پودر قهوه فوری1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو1 و نیم قاشق چایخوری
شکلات شیری و شکلات سفیدبرای تزیین به مقدار لازم

رسپی تهیه شیرینی با طعم نسکافه:

1- روغن (به جای روغن نیمه جامد معمولی، از روغن صاف قنادی هم میتونین استفاده کنین) و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی مخلوط کنید و با همزن حدود 10 دقیقه هم بزنید تا کاملا روشن، پوک و سبک بشه! حتما مدت هم زدن رو رعایت کنین چون باعث پوک شدن شیرینی و بافت خوب اون میشه.

2- بعد از 10 دقیقه هم زدن، پودر کاکائو و نسکافه الک شده رو به همراه نصف آرد الک شده اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست بشن(از پود کاکائو و نسکافه مرغوب استفاده کنین تا طعم شیرینی شما عالی بشه)

3- بعد باید آرد رو کم کم اضافه کنیم تا خمیر نسبتا منسجمی به دست بیاد که بتونیم با دست شکل بدیم؛ چون کیفیت آردها متفاوته، ممکنه کل آردتون مصرف بشه یا اینکه اضافه بمونه!

4- وقتی خمیرتون شکل گرفت، گلوله های کوچیکی از خمیر بردارین و داخل دستتون گرد کنین و بعد از شکل دادن شیرینی ها، اونها رو داخل سینی فر که پوشیده شده با کاغد روغنی بچینین.

5- سینی رو داخل فر 170 درجه به مدت5دقیقه قرار بدین؛ اصلا نیازی نیست که زیر شیرینی تیره تر بشه. همین که شیرینی کمی تغییر رنگ داد و مات تر شد و خیلی کم تغییر حجم داد و بزرگ تر شد کافیه. توی عکس بالا قبل از پخت و بعد از پخت تغییر حجم و مات شدنش مشخصه. (اگه از فر برقی برای پخت این شیرینی استفاده میکنین، دمای فر رو 20 درجه پایین تر از دمای ذکر شده قرار بدین)

6- این شیرینی چون کاکائو داره، اگه بیشتر داخل فر بمونه ممکنه تلخ بشه. همچنین اگه بیشتر از زمان لازم داخل فر بشه خشک میشه و پوک بودنش رو از دست میده. (وقتی از فر خارج کردین اجازه بدین داخل سینی کاملا خنک بشه بعد جا به جا کنین چون وقتی گرمه اگه به شیرینی ها دست بزنین ممکنه خرد بشن.)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بامیه ماه رمضان مرحله به مرحله با عکس؛ به شیوه قنادی ها

7- شکلات سفید و شکلات شیری (از شکلات تلخ به جای شیری میتونین استفاده کنین بستگی به ذائقه تون داره) رو داخل ظرفی خرد کنین و شکلات سفید رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب مثل کتری در حال جوش قرار بدین (روش بن ماری). تا کاملا ذوب بشه، بعد شیرینی ها رو دونه دونه بردارین.

8- شیرینی ها رو تا نصفه داخل شکلات فرو کنین و بعد در بیارین؛ اجازه بدین شکلات اضافه اش داخل ظرف بریزه بعد برگردونین و داخل ظرف قرار بدین تا شکلات کاملا خودش رو بگیره. به این ترتیب همه شیرینی ها رو به شکلات آغشته کنین.

9- وقتی کاملا خودشون رو گرفتن، شکلات شیری رو به روش بن ماری آب کنین و داخل قیف بریزین و با قیچی خیلی کوچیک سر قیف رو قیچی کنین.

10- از شکلات به صورت خطی و راه راه به حالت رفت و برگشتی روی شیرینی بریزین. اجازه بدین بمونه تا کاملا خشک بشه و خودش رو بگیره. بعد میتونین داخل ظرف سرو انتقال بدین.

11- برعکس این کار رو هم میتونین انجام بدین؛ یعنی شیرینی ها رو تا نصفه داخل شکلات قهوه ای رنگ بزنین و بعد با سفید، خط دارش کنین. اگه فقط یک نوع شکلات داخل منزل دارین، شیرینی ها رو داخل شکلات بزنین و کمی که خودش رو گرفت برای تزیین روش پودر پسته، خلال پسته یا فندق خرد شده بریزین.

12- به جای تزیین با شکلات قبل از پخت، روی شیرینی شکلات چیپسی دو رنگ نسوز قرار بدین و کمی فشار بدین تا به شیرینی بچسبه. بعد بپزین اما دقت کنین شکلات هاتون ضدحرارت و نسوز باشن تا شکل کارتون خراب نشه.

13- اگه دوست نداشتین این شیرینی رو به این شکل درست کنین بعد از آماده کردن خمیر، اون رو بین کاغذ روغنی و نایلون با وردنه به ضخامت نیم الی یک سانت باز کنین و بعد با قالب دلخواه قالب بزنین.

نکاتی که باید در پختن شیرینی نسکافه ای رعایت کنید:

  • اگه مقدار آرد رو زیاد بزنین، شیرینی شما خیلی پوک نمیشه و سفت تر میشه و اگه آرد کم تر از مقدار لازم اضافه بشه، داخل فر شکلش رو از دست میده و پهن میشه. (اگه تجربه زیادی ندارین و نمیدونین چقدر آرد بزنین وقتی از نظر خودتون به مقدار لازم آرد اضافه کردین خمیر کوچیکی از شیرینی رو شکل بدین و داخل فر بذارین اگه شیرینی تون وا رفت باید آرد اضافه کنین و همچنین با این روش زمان پخت دستتون میاد)
  • دقت کنین هر چه شیرینی رو در مقدار بزرگتر درست کنین، زمان پخت بیشتر میشه.
  • سعی کنین از خود سینی فر برای پخت شیرینی استفاده نکنین؛ چون رنگ تیره و جنس اون باعث انتقال بیشتر گرما به شیرینی میشه و ممکنه زیر شیرینی بسوزه. این شیرینی به زمان پخت حساسه! سعی کنین از سینی رنگ روشن مثلا گالوانیزه یا سینی های رنگ روشن رولت استفاده کنین.
  • شیرینی رو بعد از تزیین و آماده شدن داخل ظرف در دار نگه داری کنین؛ این شیرینی ماندگاری بالایی داره و تا هفته ها قابل نگه داری هست.
  • در صورت داشتن ترازو، حتما مقدار مواد اولیه رو وزن کنین چون این کار باعث مقدار گیری دقیق و در نهایت کیفیت کارتون میشه اما اگه ترازو ندارین، میتونین مقدار مواد اولیه رو به پیمانه تبدیل کنین.
  • برای شیرینی های عید، نهایت دقت و حوصله رو به کار ببرین! چون لطف این شیرینی ها به ظرافت و یک مقدار بودن اونهاست (من گلوله های 8 گرمی از مواد برداشتم چون بهتر و مناسبتره که شیرینی های نوروز کوچیک باشن).

امیدواریم از آموزش این شیرینی استفاده کنید و با درست کردنشون طعم خوب نسکافه و قهوه رو همراه با شیرینی خونگی تجربه کنید. البته اگر بیشتر دنبال یه مدل شیرینی میگردید که برای درست کردنش نیاز به فر نباشه و تقریبا هم به همین خوشمزگی باشه، پیشنهاد ما، شیرینی برشتوک شکلاتی هست.

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1761

به "طرز تهیه شیرینی شکلاتی نسکافه ای؛ با ماندگاری بالا و مناسب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی شکلاتی نسکافه ای؛ با ماندگاری بالا و مناسب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید