فرار ساکنان منطقه ها تحت کنترل دولت هادی به منطقه ها دولت صنعاء

به گزارش اخبار ورزشی، ساکنان منطقه ها تحت کنترل دولت هادی برای نجات از مسائل مالی به منطقه ها تحت تسلط دولت نجات ملی یمن پناه می آورند.

فرار ساکنان منطقه ها تحت کنترل دولت هادی به منطقه ها دولت صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش ارزش لیر یمن در منطقه ها تحت کنترل دولت منصور هادی، بعضی از ساکنان این منطقه ها، رهسپار استان های تحت کنترل دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) شده اند.

وبگاه الخبر الیمنی در این خصوص نوشت که روز گذشته (دوشنبه) صدها تن از ساکنان استان عدن در جنوب یمن به شهرهای إب و صنعاء رفته اند. کسانی که از عهده هزینه های بالای زندگی بر نمی آیند، به طوریکه که قیمت یک کیسه گندم به 50 هزار ریال رسیده و یک کنسور لوبیا 1200 ریال شده است. بلیط اتوبوس نیز به 800 ریال رسیده است.

به نوشته این وبسایت قیمت دلار به شکل ترسناکی در روزهای گذشته افزایش یافته و هر دلار به ارزش 1600 ریال یمنی معامله می گردد. طبق گزارش بانک جهانی شهروندان یمنی مجبور شده اند از بسیاری نیازهای اساسی خود صرف نظر نمایند.

این در حالی است که قیمت ریال در منطقه ها تحت کنترل دولت صنعاء 600 ریال است و مواد غذایی به همان قیمت گذشته معامله می گردد.

در این راستا جنبش جوانان عدن و فعالان جنوب یمن خواهان کناره گیری منصور هادی و خروج ائتلاف سعودی از یمن شده اند.

در مقابل اما منصورهادی شب گذشته مسئولیت مسائل مالی دولت متبوع خود را به گردن حوثی ها انداخت و گفت که آن ها علیه دولت او جنگ مالی به راه انداخته اند! این ادعا در حالی است که دولت صنعاء در هفت سال گذشته در محاصره همه جانبه به سر می برد و منصور هادی و دولت همسو با وی که در ریاض مستقر است، همیشه از یاری های مالی کشورهای خارجی بهره مند بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1788

به "فرار ساکنان منطقه ها تحت کنترل دولت هادی به منطقه ها دولت صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار ساکنان منطقه ها تحت کنترل دولت هادی به منطقه ها دولت صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید