لاوروف: روسیه آماده یاری به کره شمالی در مبارزه با کرونا است

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده است در صورت احتیاج به کره شمالی در زمینه تامین واکسن کرونا، تجهیزات پزشکی و دارو یاری کند.

لاوروف: روسیه آماده یاری به کره شمالی در مبارزه با کرونا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که مسکو آماده است در صورت احتیاج به کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا یاری کند.

براساس گزارش خبرگزرای تاس، لاوروف این یاریها را شامل تامین واکسن، داروها و تجهیزات مورد احتیاج مقابله با کرونا خواند.

وی اضافه نمود: در طول تماسهای میان سفارت ما با نمایندگان رهبری کره شمالی، ما به انحاء مختلف اظهار داشتیم که آماده یاری به پیونگ یانگ هستیم اگر آنها احتیاج داشته باشند. مطمئنا تامین واکسن و تجهیزات درمانی و پزشکی در راس آنها است.

وی بعلاوه اظهار داشت که دیگر یاریهای بشردوستانه ما به همسایه کره شمالی در شکلهای دیگر همیشه در جریان بوده است.

وزیر خارجه روسیه افزود، سفارت ما مرتب گزارش می دهد و شرایط در کره شمالی را آنالیز می نماید.

با این حال لاوروف اضافه نمود: روسیه هیچ نشانه ای از توسعه پاندمی کرونا در کره شمالی مشاهده ننموده است و پیونگ یانگ از همان ابتدای آغاز پاندمی اقدامات و تدابیر لازم را برای مقابله با کرونا و ایزوله کردن این کشور اتخاذ نموده است. یکی از اقدامات قرنطینه کامل بوده است که تا به امروز هم ادامه دارد.

با این وجود، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اخیرا شماری از مقامات این کشور را به به خاطر کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داد.

کیم در نشست دفتر سیاسی حزب کارگران متذکر شده بود، کوتاهی در مقابله با ویروس کرونا بحرانی عظیم را برای این کشور و مردم آن رقم زده است.

رهبر کره شمالی اضافه نمود: بی کفایتی و بی مسئولیتی مقامات ارشد، یکی از عوامل عظیمی است که مانع از اجرای وظایف خطیر کشور شده است.

طبق گزارش رسانه ها، کره شمالی از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا، تمامی مرزهای خود را بسته و تدابیری جدی برای مقابله با این بیماری به کار گرفت.

کی بی پارک استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه هارواد که در چند پروژه بهداشتی با کره شمالی همکاری داشته به خبرگزاری رویترز گفته، در این کشور، مبارزه با ویروس کرونا به منزله بقای ملی است.

پارک اضافه نمود: هدف اصلی راهبرد کره شمالی این است که حتی نگذارد این ویروس وارد کشور گردد و به طور هم زمان، ظرفیت درمانی و کوشش برای تهیه واکسن را هم در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1602

به "لاوروف: روسیه آماده یاری به کره شمالی در مبارزه با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه آماده یاری به کره شمالی در مبارزه با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید